2

خوشبختانه مهندسی فرهنگی مانند نقشه جامع علمی کشور توسط شورایعالی دنبال می شود

  • کد خبر : 37773
  • ۰۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۱

در بیشتر موارد دستگاه ها و نهادها محوریت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در کارهای فرهنگی سطح کشور پذیرفته اند و چه در تهران و چه در استانها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: خوشبختانه مهندسی فرهنگی مانند نقشه جامع علمی کشور توسط شورایعالی انقلاب فرهنگی دنبال می شود که کارهای مقدماتی آن انجام شده است و امیدواریم امسال به نتیجه برسد.

افق نیوز:(ofoghnews.ir) به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره مهندسی فرهنگی و جلوگیری از موازی کاری در برنامه های فرهنگی اظهار داشت: خوشبختانه مهندسی فرهنگی مانند نقشه جامع علمی کشور توسط شورایعالی انقلاب فرهنگی دنبال می شود که کارهای مقدماتی آن انجام شده است و امیدواریم امسال به نتیجه برسد.

وی افزود: علاوه بر پیگیری موضوع مهندسی فرهنگی به منظور جلوگیری از موازی کاری و ایجاد هماهنگی در اقدامات فرهنگی، در کمیسیون فرهنگی دولت یک نوع هماهنگی ایجاد شده است و در شورای فرهنگ عمومی کشور که نمایندگان نهادها و دستگاه های مختلف حضور دارند نیز سعی کرده ایم این وفاق و همگرایی را ایجاد کنیم و از پراکنده کاری، موازی کاری و از کارهای تکراری جلوگیری شود.

حسینی تصریح کرد: در بیشتر موارد دستگاه ها و نهادها محوریت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در کارهای فرهنگی سطح کشور پذیرفته اند و چه در تهران و چه در استانها غالباً ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی محور فعالیتهای فرهنگی هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت: البته به طور مثال زمانی که نمایشگاه کتاب، قرآن یا جشنواره ای برگزار می شود این نیست که فقط ارشاد اقدام به برپایی آن کند بلکه تمام دستگاه ها و نهاد کمک می کنند تا یک نمایشگاه با عظمتی برپا شود. اما در سطح کشور محوریت برنامه های فرهنگی با وزارت ارشاد است.

وی تصریح کرد: در شورای فرهنگ عمومی نیز کمیته تخصصی تشکیل و موارد مصوب به سراسر کشور ابلاغ شده است تا یک هماهنگی ایجاد شود و هر استان در امور فرهنگی بر اساس سلیقه خود عمل نکند.

سید محمد حسینی در ادامه تاکید کرد: تمام این کارها انجام شده تا یک همگرایی در برنامه های فرهنگی ایجاد شود اما اگر مهندسی فرهنگی به مرحله اجرا برسد و سند نهایی آن ابلاغ شود، می تواند کمک بسیاری  به هماهنگی بیشتر دستگاه های فرهنگی کرده و از ظرفیتهای موجود بهره بیشتری برد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=37773

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر