2

انهدام شبکه جاسوسی اسرائیل در همسایگی ایران

  • کد خبر : 380519
  • ۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳

سازمان اطلاعات ملی ترکیه از کشف و متلاشی کردن یک شبکه جاسوسی موساد که مشغول جاسوسی از اتباع دیگر کشورها بود.

به گزارش خبرگزاری افق ، شبکه «آهابر» ترکیه امروز (دوشنبه) خبر داد که سازمان اطلاعات ملی ترکیه (میت) یک شبکه جاسوسی موساد را که مشغول جاسوسی از اتباع خارجی در ترکیه بود را متلاشی کرده است.

به گزارش این شبکه، ماموران ضد جاسوسی وابسته به آژانس اطلاعات ملی ترکیه (MİT) که در ۱۰ گروه مختلف به طور جداگانه در خصوص کشورهای غرب آسیا کار می‌کنند، تأیید کرد‌ه‌اند که موساد از فناوری ردیابی از راه دور از طریق اینترنت برای به دست آوردن اطلاعات در خصوص خارجی‌های مقیم ترکیه بهره می‌برد.

مأموران اطلاعاتی ترکیه همچنین گفتند که اعضای موساد در ترکیه از طریق دستگاههای جی.پی.اس، خودروی اتباع مورد هدف را تحت نظر داشتند و از طریق وای.فای به تلفن همراه آن‌ها نفوذ کرده و اقدام به هک رمز عبور و یافتن آدرس‌های محل سکونتشان می‌کردند.

سازمان اطلاعات ملی ترکیه همچنین کشف کرده است که تمام تماس های خارج از کشور با اعضای گروه موساد فعال در ترکیه از طریق صدها خط اینترنتی یکبار مصرف که پس از آن قابل دفع بود، انجام شده است، این خطوط تماس متعلق به افرادی جعلی و ساختگی در اسپانیا، آلمان است. سوئد، مالزی، اندونزی و بلژیک بودند.

موساد همچنین اقدام به ایجاد وبسایت‌هایی برای جذب و شکار اهداف خود می‌کرده است؛ عوامل این سازمان از طریق چهار وبسایت «najarland.com», «almeshar.com», «nasrin-news.com», «hresource.co.uk» اهداف خود را به دام انداخته و به کامپیوتر یا گوشی همراه آن‌ها ویروس انتقال می‌دادند تا فرایند جاسوسی را آغاز کنند.

شبکه «آهابر» ترکیه همچنین به نقل از منابع اطلاعاتی گزارش داد که موساد اقدام به جذب جاسوس در استانبول و اعزام آن‌ها به لبنان و سوریه کرده است، این جاسوس‌ها وظیفه داشتند تا نقاط استقرار پهپادها را در این دو کشور مشخص کنند.

این شبکه جاسوسی همچنین در لبنان و اردن نیز فعالیت داشته و در لبنان اقدام به جاسوسی از اعضای جنبش حزب‌الله می‌کردند.

به گفته شبکه آهابر، هفت نفر از اعضای این شبکه جاسوسی از سوی نیروهای امنیتی ترکیه دستگیر شده‌اند، آن‌ها در اعترافاتشان گفته‌اند که کل اعضای شبکه ۵۶ نفر هستند که در قالب ۹ گروه فعالیت می‌کنند.

در دوم خرداد نیز روزنامه «صباح» ترکیه گزارش داد یک هسته موساد توسط سازمان اطلاعات ملی ترکیه و دفتر دادستانی کل استانبول کشف و اعضای آن دستگیر شد‌ه‌اند. مقام‌های ترکیه در آن زمان متوجه شدند این گروه یک شرکت و ۲۳ فرد که با ایران روابط تجاری داشته را هدف جاسوسی قرار داده‌ بود.

در سال‌های اخیر ترکیه در موارد گوناگون از بازداشت جاسوس‌های مرتبط با دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی در این کشور خبر داده است.

اکتبر ۲۰۲۱، مقامات امنیتی ترکیه طی یک عملیات همزمان در چهار استان این کشور، ۱۵ متهم به جاسوسی برای موساد را دستگیر و اعلام کردند که فعالیت این افراد به مدت یک سال زیر نظر بود و این افراد با موساد تبادل اطلاعات می‌کردند و در حال اقدام علیه امنیت ملی ترکیه بودند.

اما مقامات رسمی رژیم صهیونیستی که اغلب به انتشار اخبار در خصوص دستگیری باندهای جاسوسی خود در دیگر کشورها واکنشی نشان نمی‌دهند، این بار نیز سکوت پیشه کردند و تنها «رام بن باراک» نایب رئیس پیشین موساد مدعی شد گزارش‌های ترکیه در این خصوص «مبالغه‌آمیز» است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=380519

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر