0

لاریجانی خواستار استفاده از همه ظرفیت‌ها برای افزایش حجم مبادلات با پاکستان شد

  • کد خبر : 38336
  • ۱۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۳

مجلس شورای اسلامی با نگاهی ویژه خواستار ارتقای سطح روابط ایران و پاکستان است و در صورت لزوم در این زمینه قوانین لازم را تدوین می‌کند.

افق نیوز:(ofoghnews.ir) به نقل از اداره اخبار مجلس، “سید نایرحسین بخاری” رئیس مجلس سنای پاکستان پیش از ظهر امروز (شنبه) با علی لاریحانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در ابتدای این دیدار، علی لاریجانی با اشاره به پیوندهای عمیق و ریشه‌دار میان ایران و پاکستان و همچنین اشتراکات تاریخی، مذهبی و فرهنگی میان مردم دو کشور، بر گسترش مناسبات فیمابین در همه زمینه‌ها به ویژه در عرصه‌های اقتصادی و فرهنگی تأکید کرد.

رئیس مجلس در ادامه با مطلوب خواندن سطح مناسبات دو کشور، خواستار استفاده از همه ظرفیت‌ها برای افزایش حجم مبادلات فیمابین شد و افزود: مجلس شورای اسلامی با نگاهی ویژه خواستار ارتقای سطح روابط ایران و پاکستان است و در صورت لزوم در این زمینه قوانین لازم را تدوین می‌کند.

وی با راهبردی خواندن طرح انتقال گاز ایران به پاکستان، برای دو کشور گفت: اراده کشور ما بر این است که مردم کشور دوست و مسلمان پاکستان، هر چه زودتر از موهبت گاز ایران برخوردار شوند.

علی لاریجانی در بخش دیگری از سخنانش به سیاست قدرت‌های بزرگ برای ایجاد تفرقه و گسترش ناامنی در منطقه اشاره کرد و متذکر شد: هیچ راه حلی برای حل مسائل و مشکلات امروز منطقه جزء با تلاش و همفکری کشورهای منطقه به نتیجه نخواهد رسید.

در ادامه این دیدار “سید نایرحسین بخاری” رئیس مجلس سنای پاکستان، با ابراز خرسندی از سفر به ایران و دیدار با مسئولان ایرانی، ایران را کشوری بزرگ و مقتدر منطقه خواند و خواستار افزایش ارتباطات شد.

رئیس مجلس سنای پاکستان در بخش دیگری از سخنانش با قدردانی از اقدامات مفید و سازنده ایران در کمک به حل معضلات به ویژه ابتکار ایران در ایجاد اجلاس ۳ جانبه ایران، پاکستان و افغانستان، بر عزم و اراده نمایندگان مجلس سنا به نمایندگی از ملت مسلمان پاکستان برای گسترش مناسبات فیمابین و کمک به برقراری ثبات و امنیت در منطقه در کنار ایران تأکید کرد.

رئیس مجلس سنای پاکستان در خاتمه این دیدار با تأیید مواضع جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: همفکری کشورهای مسلمان برای یافتن راه حل مشکلات و معضلات و عدم اتکاء به قدرت‌های بزرگ، یگانه راه بازگرداندن امنیت و آرامش به منطقه است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=38336

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر