3

امیدوارم مدال های ایران برای نخستین بار در تاریخ ورزش ایران دو رقمی گردد.

  • کد خبر : 38724
  • ۲۰ مرداد ۱۳۹۱ - ۲۳:۲۵

خوشبختانه با عملکرد خوب و ارزشمند تک‌تک اعضای کاروان ورزشی اعزامی ایران نتیجه‌ای تاریخی به دست آمده و به امید خدا با درخشش آزادکاران تعداد مدال‌های کاروان دو رقمی خواهد شد

رییس کمیته ملی المپیک ابراز امیدواری کرد با درخشش آزادکاران تعداد مدال‌های کاروان اعزامی ایران برای نخستین بار در تاریخ ورزش ایران دو رقمی گردد.

افق نیوز:(ofoghnews.ir) به نقل از روابط عمومی کمیته ملی المپیک، محمد علی‌آبادی، رییس کمیته ملی المپیک گفت: خوشبختانه با عملکرد خوب و ارزشمند تک‌تک اعضای کاروان ورزشی اعزامی ایران نتیجه‌ای تاریخی به دست آمده و به امید خدا با درخشش آزادکاران تعداد مدال‌های کاروان دو رقمی خواهد شد تا در این زمینه نیز رکوردشکن و تاریخ‌ساز شویم.

وی ادامه داد: اکثر رشته‌های اعزامی در حد انتظار ظاهر شده و حتی ورزشکارانی همچون الهه احمدی در تیراندازی و نوشاد عالمیان در تنیس روی‌میز توانستند با عملکرد شایسته خود شگفتی بیافرینند. شکی ندارم که با حمایت و پشتیبانی رشته‌های مدال‌آوری همچون تیراندازی، قایقرانی و تنیس روی‌میز در المپیک بعدی در این رشته‌ها نیز به مدال دست خواهیم یافت.

نایب رییس شورای المپیک آسیا در پاسخ به سوالی درباره مدال‌آوری احسان حدادی گفت: مدال حدادی را باید مبدا تاریخ دوومیدانی ایران دانست؛ چرا که خیلی‌ها کسب مدال المپیک در این رشته را یک آرزو به حساب می‌آوردند اما خوشبختانه این جوان غیرتمند کشورمان با عملکرد شایسته خود روند حرکتی این رشته را تغییر داد تا از این پس دوومیدانی‌کاران ایران با خودباوری لازم به فکر ارتقا جایگاه و تعداد مدال‌های این رشته در المپیک باشند.

علی‌آبادی عملکرد شاگردان محمد بنا را خیره کننده دانست و عنوان داشت: محمد بنا به عنوان یک مربی تمام عیار که تمام ذهن و فکر و وقت خود را وقف اردونشینان این رشته کرده بود، توانست حاصل زحمات خود و مجموعه ورزش را بگیرد. سوریان، نوروزی و رضایی کاری بسیار بزرگ و قابل تقدیر را انجام دادند، ضمن این که عبد ولی نیز اگر با آن ناداوری روبه‌رو نمی‌شد، شانس کسب مدال طلا را داشت. در کل باید از زحمات مجموعه کشتی فرنگی در حدی شایسته تقدیر کرد.

وی با تاکید بر این‌که از تکواندو انتظاری بیش از این می‌رفت، گفت: به اعتقاد من باقری‌معتمد به راحتی می‌توانست طلا بگیرد اما به مدال نقره بسنده و قناعت کرد. از یوسف کرمی نیز به عنوان ورزشکاری نمونه، بااخلاق و باتجربه بیش از اینها انتظار داشتیم اما در اولین دیدار و در عین شایستگی نتیجه را واگذار کرد. سوسن حاجی‌پور هم با کسب سهمیه کاری بزرگ را انجام داده بود که در دیدار اول خود مقابل استرالیا نیز توانست تا راند طلایی پیش برود و مبارزه خوبی را به نمایش بگذارد اما از تیم ملی تکواندو که اردوهای خوبی را پشت سر گذاشته بود، بیشتر انتظار می‌رفت.

علی‌آبادی به نتایج بوکس هم اشاره کرد و ابراز داشت: در بوکس هم پیروزی در دور اول و صعود به مراحل بالاتر برای اولین بار بود که اتفاق می‌افتاد. حتی روزبهانی تا آستانه کسب مدال پیش رفت و این یعنی ایجاد خودباوری در این رشته که این اعتماد و خودباوری به اندازه کسب مدال برایمان ارزشمند است و مطمئنا آثار مثبت آن را در میادین پیش رو خواهیم دید.

وی در پایان اظهار داشت: به هر ترتیب کاروان ورزشی کشورمان با کسب ۴ طلا، ۴ نقره و یک برنز تا این جای کار هم از لحاظ کسب مدال طلا و هم تعداد مدال رکوردشکنی داشته و توانسته است، بهترین نتیجه تاریخ ورزش ایران را به دست آورد. به امید خدا و با دعای خیر مردم و تلاش ملی‌پوشان کشتی آزاد تعداد مدال‌های ایران دو رقمی خواهد شد تا در این زمینه نیز رکوردی تاریخی به ثبت برسد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=38724

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر