2

دختر فلسطینی با رویای مسی جهانی شد+تصاویر

  • کد خبر : 39025
  • ۲۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۲۲:۰۸

مسی به صالحه پیشنهاد یک پست اداری در بارسلونا را می‌دهد، اما این دختر فلسطینی آن را رد می‌کند و می‌گوید که باید به فلسطین برگردد

افق نیوز:(ofoghnews.ir) دختر بچه فلسطینی با داستان خیالی که از ستاره آبی ـ اناری‌ها نوشت جایزه داستان خیالی “هانس کریستین آندرسن” را به دست آورد.

«صالحه حمدین» دختر بچه فلسطینی هیچ گاه فکر نمی‌کرد که خیال کودکانه و معصومش وی را برنده جایزه بین‌المللی هانس کریستین آندرسن برای قصه‌های خیالی کند.

این دختر بچه فلسطینی که در شهر ابودیس در مجاورت قدس زندگی می‌کند، اسم قصه خود را “حنتوش” گذاشت و بین ۱۲۰۰ نفر شرکت کننده اول شد.

حمدین در قصه خیالی خود سوار بر گوسفندش “حنتوش” می‌شود و سرزمین مقدس، اما اشغال شده‌ قدس را به مقصد اسپانیا ترک می‌کند و از حال هوای جنگ و ویرانی خارج می‌شود. وی در اسپانیا با لیونل مسی ستاره آرژانتینی بارسلونا آشنا می‌شود و همراه با مسی برپشت گوسفندش سوار می‌شوند و به فلسطین بر می‌گردند؛ جایی که مسی به کودکان بادیه نشین فلسطین کمک می‌کند و برای آنها ورزشگاه می‌سازد.

در این داستان مسی به صالحه پیشنهاد یک پست اداری در بارسلونا را می‌دهد، اما این کودک فلسطینی آن را رد می‌کند و می‌گوید که باید به فلسطین برگردد، چرا که پدرش هفت سال است که از خانه خارج شده و باید گوسفندان را به چرا ببرد.

پدر ۴۴ ساله صالحه حمدین سلیمان نام دارد و به خاطر آنچه اقدام علیه امنیت ملی رژیم اشغالگر قدس خوانده شده به ناحق به ۲۵ سال حبس محکوم شده است.

این کودک فلسطینی در حالی که جایزه‌اش را در دست داشت در مقابل منزلش در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه گفت که برای دادن خبر دستیابی این جایزه به پدرش احساس بی‌تابی می‌کند.

صالحه در پاسخ به این سوال که آیا حاضر است در صورت فراهم شدن زندگی بهتر برای او فلسطین را ترک کند، گفت: حتی اگر تمام شرایط رفاهی و معیشتی برای من فراهم شود حاضر نیستم که فلسطین و هم سن و سال‌هایم را ترک کنم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=39025

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر