2

لخدر براهیمی به عنوان نماینده وِیژه سازمان ملل منصوب شد

  • کد خبر : 39252
  • ۲۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۰

سازمان ملل از انتصاب لخدر براهیمی، وزیر خارجه سابق الجزایر و دیپلمات پیشین این سازمان به عنوان جایگزین کوفی عنان در سوریه خبر داده است.

لخدر براهیمی به عنوان نماینده وِیژه سازمان ملل و اتحادیه عرب در سوریه منصوب شد

لخدر براهیمی به عنوان نماینده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب در سوریه معرفی شد
افق نیوز:(ofoghnews.ir) به نقل از پرس تی وی /سازمان ملل از انتصاب لخدر براهیمی، وزیر خارجه سابق الجزایر و دیپلمات پیشین این سازمان به عنوان جایگزین کوفی عنان در سوریه خبر داده است.

بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل روز جمعه (۲۷ مرداد) با انتشار بیانیه‌ای از انتصاب براهیمی به عنوان نماینده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب در سوریه خبر داد.

در این بیانیه آمده است:«دبیرکل (سازمان ملل) تمایل آقای براهیمی برای استفاده از استعدادها و تجارب قابل توجه خود در این ماموریت حساس را تحسین می‌کند، ماموریتی که در آن وی همان‌طور که به درستی انتظار می‎رود، به بهره مندی از حمایت مستحکم، شفاف و یکپارچه جامعه بین‌المللی از جمله شورای امنیت نیاز خواهد داشت.»

به گفته ادواردو بیوی، معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل، براهیمی ۷۸ ساله که فرستاده سابق سازمان ملل در عراق و افغانستان بود رسما این انتصاب را پذیرفته است و قرار است برای بررسی طرح‌ها درباره ناآرامی سوریه «به زودی» وارد نیویورک شود.

این انتصاب یک روز پس از آن اعلام شد که سازمان ملل تصمیم گرفت به ماموریت ناظران خود در سوریه پایان دهد؛ ماموریتی که بخشی از طرح صلح ۶ ماده‌ای کوفی عنان محسوب می‌شد.

عنان ۲ اوت اعلام کرد قصد دارد در پایان این ماه از سمت خود کناره گیری کند. وی علت این اقدام را حمایت نکردن شورای امنیت سازمان ملل (از ماموریت وی) و افزایش نظامی‌سازی درگیری‌ها در سوریه عنوان کرد.

وزارت خارجه سوریه با ابراز تاسف از استعفای عنان گفته بود این کشور هنوز هم به طرح صلح وی متعهد و وفادار است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=39252

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر