3

حال و هوای خاص “بازار زنان استانبول”+تصاویر

  • کد خبر : 39414
  • ۳۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۲

رومی‌ها که قبل از فتح قسطنطنیه توسط مسلمانان کنترل این شهر را در دست داشتند، زنان اسیر و برده را در این بازار می‌فروختند و به همین دلیل نام این مکان بازار زنان گذاشته شده بود.

افق نیوز:(ofoghnews.ir) در ماه مبارک رمضان بازار زنان استانبول حال و هوای خاصی پیدا می‌کند و در این بازار که یکی از نقاط دیدنی استانبول برای توریست‌ها محسوب می‌شود، مردم ترکیه با انواع خوراکی‌ها و غذاهای لذیذ از میهمانان پذیرایی می‌کنند.
 اگر گذرتان به شهر تاریخی استانبول افتاد، حتما سری به محله فاتح و بازار معروف به بازار زنان در این محله بزنید.
در این بازار که یکی از نقاط پرجاذبه و دیدنی استانبول برای توریست‌ها محسوب می‌شود، با انواع خوراکی‌ها و غذاهای لذیذ مردم ترکیه آشنا می‌شوید.
نامگذاری این بازار به بازار زنان نیز حکایتی شنیدنی دارد. رومی‌ها که قبل از فتح قسطنطنیه توسط مسلمانان کنترل این شهر را در دست داشتند، زنان اسیر و برده را در این بازار می‌فروختند و به همین دلیل نام این مکان بازار زنان گذاشته شده بود.
اما مسلمانان بعد از فتح شهر، زنان اسیر و برده را آزاد کرده و این مکان را به آنان هدیه می‌کنند و زنان برده آزاد شده مسلمان شده و در خانه‌هایی که در این مکان به آنها هدیه شده زندگی می‌کنند.
امروزه نیز همه ساله در ماه مبارک رمضان در این محله سحری و افطاری به افراد محتاج و مستمند ارائه می‌شود، کما اینکه سفره‌های افطاری برپا شده در این مکان به صدها متر می‌رسد.
ویژگی دیگر سفره‌های افطار در بازار زنان استانبول ارائه انواع خوراکی‌ها و غذاهای محلی ترکیه از اقصی نقاط این کشور است که حال و هوای خاصی به این سفره می‌بخشد.
فارس
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=39414

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر