2

حضور بان کی مون در نشست نم، شکست امریکا و اسرائیل

  • کد خبر : 39616
  • ۰۳ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۷

تصمیم بان کی مون برای حضور در نشست سران جنبش غیر متعهدها در تهران، گواهی بر شکست سیاست ضد ایرانی امریکا و اسرائیل در پیدا کردن دنباله روهایی در صحنه جهانی است.

نیویورک تایمز: حضور بان کی مون در نشست نم، شکست امریکا و اسرائیل
افق (ofoghnews.ir): نیویورک تایمز روز چهارشنبه (۱ شهریور) گزارش داد: «هجمه امریکا و اسرائیل (علیه ایران) در بیشتر جهان طنین انداز نشده است.»

این گزارش می‌افزاید، تصمیم بان «تاکیدی است بر نظر (مقامات) ایران مبنی بر این‌که یک روند تغییر آرایش قدرت در خاورمیانه در جریان است و همچنین نفوذ غرب در این منطقه در حال افول است.»

روزنامه نیویورک تایمز نوشت: «۱۲۰ کشور که جنبش غیر متعهدها را تشکیل می‌دهند، بزرگترین مجموعه رای دهنده در مجمع عمومی سازمان ملل با ۱۹۳ عضو محسوب می‌شود.»

با وجود مخالفت سرسختانه امریکا و اسرائیل، مارتین نسیرکی سخنگوی بان کی مون روز چهارشنبه اعلام کرد که دبیر کل سازمان ملل تصمیم دارد در نشست جنبش عدم تعهد در تهران حضور یابد.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل اوایل ماه جاری میلادی تلاش کرد تا دبیر کل سازمان ملل را از حضور در نشست سران جنبش غیر متعهدها در تهران منصرف کند.

شانزدهمین نشست سران جنبش عدم تعهد در روزهای ۲۶ تا ۳۱ آگوست (۵ تا ۱۰ شهریور) در تهران برگزار می‌شود و در جریان آن جمهوری اسلامی ایران به مدت سه سال ریاست دوره‌ای این جنبش را بر عهده خواهد گرفت.

حضرت آیت الله سید علی خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در نشست سران جنبش عدم تعهد سخنرانی خواهند کرد.

جنبش غیر متعهدها یک سازمان بین‌المللی است که ۱۲۰ کشور به عنوان عضو و۲۱ کشور نیز به عنوان ناظر در آن فعالیت می‌کنند. این جنبش به طور رسمی هم پیمان یا علیه هیچ یک از بلوک‌های اصلی قدرت در جهان نیست.

هدف جنبش عدم تعهد همان ‌طور که سال ۱۹۷۹ در بیانیه هاوانا به آن اشاره شده، اطمینان از حفظ «استقلال، حق حاکمیت، تمامیت ارضی و امنیت ملی کشورهای عضو است.»

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=39616

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر