2

آمار تلفات وبا در کشور چقدر است؟

  • کد خبر : 39851
  • ۰۶ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۳

معاون بهداشت محیط وزارت بهداشت و درمان گفت: در سال گذشته برزو علایمی از بیماری وبا و شیوع این بیماری کمتر از یک درصد تلفات داشته است.

معاون بهداشت محیط وزارت بهداشت و درمان گفت: در سال گذشته برزو علایمی از بیماری وبا و شیوع این بیماری کمتر از یک درصد تلفات داشته است.

احمد معصومی‌‌اصل در نخستین کارگاه آموزشی مراقبت از طغیان بیماری‌های منتقله آب و غذا  که در سالن ولایت دانشگاه علوم پزشکی اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: سال گذشته شاهد طغیان بیماری وبا در کشورمان بودیم که با درایت و هوشمندی مسئولان حوزه بهداشت و درمان این بیماری کنترل شد.

این مسئول تصریح کرد: در طول یک سال گذشته در سطح کشور بیش از یک‌هزار و ۸۷۰ نفر مبتلا به بیماری وبا گزارش شده بود که تلفات این بیماری کمتر از یک درصد بوده است.

وی خاطر نشان کرد: در تمام حوزه‌ها با مراقبت‌های انجام شده بیماری وبا کنترل شد و اجازه ندادیم دامنه وسیع این بیماری دغدغه و نگرانی را در جامعه به وجود آورد.

این مسئول با یادآوری اینکه در کارگاه‌های آموزشی مراقبت از بیماری‌های منتقله آب و غذا سعی می‌شود همکاران ما از جدیدترین شیوه‌های شناسایی و مراقبت بیماری‌ها آگاهی کسب کنند، اضافه کرد: تمام آزمایشگاه‌های ما برای دریافت و پاسخ به نمونه‌گیری‌های احتمالی در آمادگی کامل به سر می‌برند و از ابتدای امسال نیز سعی کردیم مراقبت‌های لازم را انجام دهیم به طوریکه موارد مشکوکی تاکنون گزارش نشده است.

معاون بهداشت محیط وزارت بهداشت و درمان در ادامه سخنان خود بیان کرد: در نیمه اول سال مراقبت‌ها و کنترل نظارت‌ها به حدی است تا شاهد شیوع بیماری‌های منتقله از آب و غذا و حتی محیط طبیعی نباشیم که در این زمینه استان اردبیل نیز با توجه به گردشگرپذیر بودن از استان‌های موفق در کنترل بیماری‌های منتقله آب و غذا است.
در ادامه این مراسم معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تمام کارکنان و پرسنل زحمتکش علوم پزشکی را به مراقبت و هوشیاری بیشتر به ویژه در فصل مسافرت‌ها در مقابله با بیماری‌های منتقله فرا خواند و ادامه داد:‌ مشاهده هرگونه علایم بیماری باید هشدار جدی باشد تا اجازه ندهیم نگرانی در سطح جامعه به وجود آید.

منوچهر براک گفت:‌ در کارگاه یک‌روزه کارشناسان بهداشتی،‌ آزمایشگاه‌ها و بیمارستان‌های استان با راه‌های مدیریت طغیان بیماری‌های منتقله آب و غذا، نحوه نمونه‌گیری و انتقال آن به آزمایشگاه برای پیشگیری از بیماری‌های واگیر آشنا می‌شوند.

وی افزود: بیماری‌هایی که از طریق آب و غذا منتقل می‌شوند نظیر وبا، اسهال و مسمومیت غذایی همه ساله مشکلاتی را به وجود می‌آورد که در این زمینه ضرورت دارد مراقبت‌ها به موقع و تشخیص‌ها واقعی باشد.

براک استان اردبیل را از استان‌های پاک و عاری از هرگونه بیماری منتقله آب و غذا توصیف کرد و اظهار داشت: ما سال گذشته تنها چند نمونه علایم بیماری وبا را آن هم در بین مسافران شاهد بودیم که به سرعت عملیات پاکسازی و از بین بردن آثار و ظواهر این بیماری را شاهد بودیم./فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=39851

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر