1

عرضه ۱۳ محصول جدید ایران خودرو دیزل در سال تولید ملی

  • کد خبر : 41284
  • ۲۴ تیر ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۹

مدیرعامل شرکت ایران خودرودیزل از تولید و عرضه ۱۳ محصول جدید این شرکت در سال «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» خبر داد که در تاریخ صنعت خودروسازی ایران بی‌سابقه است.

هاشم یکه‌زارع، با بیان این مطلب و با اشاره به نیاز ناوگان حمل و نقل عمومی کشور به نوسازی و جایگزینی خودروهای فرسوده و ورود خودروهای جدید و کارآمد که علاوه بر کاهش مصرف سوخت از استانداردهای روز جهان برخوردار باشد، گفت: محصولات جدید این شرکت پاسخ گوی نیاز بازار در این خصوص است.

 

وی با اشاره به اهمیت افزایش تولید و حمایت از کار و سرمایه ایرانی و با تاکید بر این که محصولات جدید ایران خودرودیزل طیف متنوعی از محصولات باری و مسافری را شامل می‌شود، اظهار داشت: در رده محصولات باری، شاهد عرضه هفت محصول جدید خواهیم بود که دو تیپ کشنده A7 و دنیز، کامیون کمپرسی سهند و کامیون آریا در چهار تیپ مختلف باری و کمپرسی را شامل می‌شود.

 

مدیرعامل ایران خودرودیزل ادامه داد: کشنده اِی۷(A7) با برخورداری از استاندارد زیست محیطی یورو۳ و قابلیت ارتقا به استاندارد یورو۴، در رده کشنده‌های فوق‌مدرن قرار دارد و با توجه به برخی ویژگی های آن، بازار بسیار خوبی را برای این کشنده متصور هستیم.

 

یکه‌زارع، در خصوص کشنده دنیز بیان کرد: این محصول از موتوری با قدرت ۴۳۰اسب بخار بهره می‌برد و دارای سیستم خودکار تنظیم سرعت و همچنین ترمزهای مجهز به سیستم ABS و ASR بوده و دارای استاندارد زیست‌محیطی یورو۳ است.

 

وی با بیان این که دو «کامیون کشنده A7» و «دنیز»، شهریور ماه سال جاری به بازار عرضه می شود، متذکر شد: کامیون‌های «سهند» و «آریا» نسل جدید محصولات باری و کمپرسی ایران خودرودیزل است. کامیون «سهند» با بهره‌گیری از موتور قدرتمند ۳۸۰اسب بخار، استاندارد زیست محیطی یورو۳ را نیز کسب کرده و پاسخ گوی تمام نیاز بازار مصرف است، این خودرو مردادماه امسال به بازار می آید.

 

مدیرعامل ایران خودرودیزل افزود: کامیون «آریا» نیز با بهره‌مندی از ضریب داخلی‌سازی بالا در واقع محصولی ناآشنا در بازار نیست و موتور قدرتمند OM355 مرسدس بنز و گیربکس ZF سنکرونیزه دستی آن با توجه به سابقه حضور در بازار دارای شبکه خدمات و سرویس‌دهی بسیار مناسب است، این کامیون در شهریور ماه سال جاری به بازار عرضه می‌شود. این محصول نسل جدید کامیون‌های واگن‌هود محسوب می‌شود که با آخرین استانداردهای روز دنیا بهینه‌سازی شده است.

 

یکه‌زارع در ادامه و در خصوص محصولات جدید مسافری این شرکت که برای سه ماهه سوم سال جاری به بازار عرضه می شود، اضافه کرد: چهار نوع محصول جدید اتوبوس درون شهری در سال جدید به بازار عرضه خواهیم کرد که شامل دو اتوبوس «مفصل‌دار دو کابین ۱۸ متری» و دو اتوبوس «تک کابین ۱۲متری دومنظوره» برای تردد هم در خطوط عادی و هم در خطوط بی.آر.تی است. دو محصول از این چهار مدل ساخت متخصصان شرکت ایران خودرودیزل است.

 

وی در خصوص اتوبوس «مفصل‌دار ۱۸متری» که می‌توان آن را تولید ملی نامید، گفت: این محصول با کمترین وابستگی به تامین‌کنندگان خارجی و با ضریب داخلی‌سازی ۸۰درصدی، محصول منحصر به‌فردی است که به موتور OM457 ساخت شرکت ایدم و گیربکس اتوماتیک ZF ساخت شرکت چرخشگر مجهز است و تجهیزات رفاهی مسافران همچون کولر قدرتمند با ظرفیت بالا، بخاری شوفاژی، صندلی‌های راحت با روکش چرم و پلی‌آمید و رمپ ویژه برای استفاده جانبازان و معلولان نیز از جمله امکانات این محصول «ملی» است.

 

مدیرعامل ایران خودرودیزل همچنین از شرکت یوتونگ به عنوان طرف قرارداد خارجی این خودروساز تجاری کشور برای ساخت دیگر اتوبوس‌های مسافری درون‌شهری نام برد که دارنده عنوان بزرگ ترین شرکت سازنده اتوبوس در جهان است.

 

یکه زارع در ادامه با توجه به تقاضای بازار برای خودروهای باری موسوم به «پیکاپ» از تولید محصولی در این دسته در ایران خودرودیزل خبر داد و افزود: این محصول با ظاهر زیبا و قابلیت‌های فراوان استقبال خوب متقاضیان را در پی دارد؛ چرا که خودروی «پیکاپ» تولیدی از استاندارد زیست محیطی یورو۴ و موتور قدرتمند دیزلی برخوردار است. محصول پیکاپ ایران خودرودیزل در تیپ دوکابین دو دیفرانسل در سه‌ماه سوم سال جاری به بازار عرضه خواهد شد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نیاز و تقاضای موجود در بازار از عرضه محصول «ون ۱۴نفره دیزلی برلیانس» خبر داد که مراحل طراحی و ساخت آن تحت لیسانس و نظارت شرکت «تویوتا» انجام گرفته و از تجهیزات رفاهی متمایز نسبت به محصولات موجود در بازار و استاندارد زیست محیطی یورو۳ قابل ارتقا به یورو۴ برخوردار است. این محصول با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته در سه‌ماه چهارم سال جاری به بازار عرضه خواهد شد.

 

مدیرعامل ایران خودرودیزل با ابراز امیدواری از این که در سال تولید ملی شاهد حمایت بیشتر سازمان‌ها و نهادهای ذیربط برای استفاده از محصولات فوق در کشورمان باشیم، تاکید کرد: با محقق شدن برنامه تولید و عرضه تمامی محصولات مذکور به نوعی شاهد یک رکوردشکنی از سوی یک شرکت خودروسازی در عرضه محصولات جدید خواهیم بود.

 

یکه زارع در پایان خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات صورت گرفته از سوی شرکت ایران خودرودیزل، می‌توان همانند سال گذشته، سال مالی خوبی را برای این شرکت متصور شد تا شاید در سال آتی نیز بتوان از این شرکت به عنوان یکی از سودده‌ترین شرکت‌های موجود در میان شرکت‌های خودروسازی نام برد.

منبع: ایکوپرس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=41284

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر