1

با تصمیم دولت انشاءالله قیمت ارز با قیمت نزدیک به بازار آزاد ارائه خواهد شد

  • کد خبر : 41413
  • ۲۹ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۴

غضنفری گفت: من فکر می‌کنم تصمیم دولت تأثیر بسیار خوبی بر روی تقاضا و تأمین ارز برای مواد اولیه خواهد داشت و آثارش بر بازار ارز مشهود خواهد بود

افق(ofoghnews.ir): مهدی غضنفری وزیر صنعت و تجارت در پایان جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران با اشاره به بحث کنترل بازار ارز و سکه و تصمیمات دولت در این خصوص گفت: تصمیم بر این است که آقای حسینی به عنوان سخنگوی اقتصادی هیئت دولت و بهمنی رئیس بانک مرکزی در مورد این قضیه اطلاع رسانی کنند.

وی افزود: تصمیم این است که به زودی بانک مرکزی ، ارز برخی از صادرکنندگان عمده مانند شرکت‌های پتروشیمی را با قیمتی نزدیک به قیمت بازار آزاد ارائه کند و افرادی که برگ سبز سفارش معتبر داشته باشند بتوانند این ارز را برای واردات کالا دریافت کنند.

وزیر صنعت و تجارت اضافه کرد: جزییات این تصمیم انشاءالله توسط وزیر محترم اقتصاد ارائه می‌شود.

غضنفری گفت: من فکر می‌کنم تصمیم دولت تأثیر بسیار خوبی بر روی تقاضا و تأمین ارز برای مواد اولیه خواهد داشت و آثارش بر بازار ارز مشهود خواهد بود.

وی درباره راه اندازی بورس گفت: قرار بر این است تا قبل از اینکه بورس ارز راه‌اندازی شود فعلا همین شیوه را اتخاذ کنیم اما روشی که دولت و مجلس بر آن توافق دارند ارائه ارز توسط صادرکننده عمده و ارائه آن به کسانی است که برگه ثبت سفارش معتبر دارند.

وزیر صنعت و تجارت ادامه داد: قرار شده است که ارز واردات کالاهای اولویت یک و دو را همچنان بانک مرکزی ارائه کند ولی اولویت سه و بعد از آن از این فرصت استفاده خواهد کرد.

غضنفری در مورد نظارت بر نحوه فروش کالاهای وارداتی توسط فروشندگان گفت: تا زمانی که چندگانگی در قیمت ارز باشد و کالاها به قیمت متفاوت تأمین شوند این کنترل با مشکل مواجه می‌شود اما با تصمیم جدید دولت انشاءالله کالاهای اساسی ارز مرجع می‌گیرند و سایر کالاها ارز را از این طریق تأمین خواهند کرد.

وی افزود:کسانی که پیش از این ارز مرجع گرفته‌اند حق ندارند تا کالاهای خود را به قیمت آزاد ارائه کنند.

وزیر صنعت و تجارت ادامه داد:‌ سازمان حمایت از مصرف کنندگان وظیفه دارد تا لیست این افراد را دریافت کند تا قیمت گذاری بر اساس دلار دریافتی به درستی انجام شود.

غضنفری درباره بحث جلوگیری از نوسان قیمت مواد غذایی گفت:‌ خوشبختانه کالاهای اساسی و دارو مانند گذشته مشمول دریافت ارز مرجع است و به اندازه کافی توسط بخش خصوصی ذخیره شده است به همین دلیل سازمان نظارت مأمور شده است تا مراقبت‌های لازم را در خصوص قیمت مواد غذایی انجام  دهد.

غضنفری ادامه داد: با تصمیم دولت انشاءالله قیمت ارز با قیمت نزدیک به بازار آزاد ارائه خواهد شد و سیاست‌های کنترل بازار بهتر اعمال می شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=41413

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر