1

روسیه و عراق قرارداد تسیحاتی به ارزش ۴٫۲ میلیارد دلار امضا کردند

  • کد خبر : 43016
  • ۱۹ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۹

نوری المالکی، نخست وزیر عراق، در حال سخنرانی در ساختمان وزارت خارجه روسیه، ۱۸روسیه امضای قرارداد تسلیحاتی با عراق به ارزش بیش از ۴.۲ میلیارد دلار را تائید کرده است.

افق(ofoghnews.ir):

این قرارداد، روسیه را پس از امریکا به دومین تامین‌کننده بزرگ تسلیحات عراق تبدیل خواهد کرد.

بر پایه بیانیه‌ای مشترکی که روز سه‌شنبه (۱۸ مهر، ۹ اکتبر) در دیدار دمیتری مدودف، نخست وزیر روسیه و همتای عراقی او، نوری المالکی، منتشر شد، این قراردادها در جریان دیدارهای هیات‌های عراقی از جمله وزیر دفاع این کشور از روسیه به امضای دو طرف رسید.

در این بیانیه آمده است: «اعضای هیات با تولید نظامی روسیه آشنا شدند و درباره گزینه‌های فنی و تجاری پیشنهاد با شرکت روزبرون‌اکسپورت گفت‌وگو کردند و قراردادهایی را به ارزش ۴.۲ میلیارد دلار به امضا رساندند.

نخست وزیر عراق روز دوشنبه با هدف تحکیم پیوندهای سیاسی، اقتصادی و دفاعی با روسیه و نیز بحث و تبادل نظر درباره تحولات اخیر سوریه وارد مسکو شد.

پیش از آغاز نخستین دیدار مالکی از مسکو، رسانه‌های روسیه گزارش دادند که تا پایان هفته دو طرف قراردادها را امضا خواهند کرد که ارزش کل آن‌ها ۴.۲ میلیارد خواهد بود.

دو کشور همچنین درباره فروش ۳۰ فروند بالگرد تهاجمی ام‌ای-۲۸ و ۴۲ سامانه موشکی زمین به هوا پانتسیر-اس ۱ به عراق با یکدیگر مذاکره کردند.

نخست وزیر عراق روز دوشنبه در ساختمان وزارت خارجه روسیه گفت، عراق در عرصه‌های نظامی و دفاعی به کمک روسیه نیاز دارد و به تسلیحات نظامی برای «دفاع از خود و مبارزه با تروریسم» در این کشور نیازمند است.

گفته می شود درباره دستیابی نهایی عراق به جت‌های «میگ ۲۹??»، خودروهای سنگین زرهی در کنار دیگر جنگ افزارها با یکدیگر مذاکره می‌کنند.

نخست وزیر عراق در راس هیات عالی رتبه این کشور به دعوت ولادمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، برای نخستین بار در سه سال و نیم گذشته به مسکو سفر کرده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=43016

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر