2

احراز صلاحیت متقاضیان گواهی‌نامه رانندگی از آموزشگاه‌ها سلب شد

  • کد خبر : 44950
  • ۱۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۶

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی گفت: احراز صلاحیت متقاضیان گواهی‌نامه رانندگی از آموزشگاه‌ها سلب و به افسر شاغل در راهور سپرده شد.

 

خبرگزاری فارس: احراز صلاحیت‌ها از آموزشگاه‌های رانندگی گرفته شد
سردار اسکندر مومنی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با حضور در غرفه خبرگزاری فارس در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها اظهار داشت: اصلاح گواهی نامه‌ها از نیمه دوم سال شروع شده که در حال حاضر گواهی نامه‌های صادره دارای اعتبار ۱۰ ساله هستند. البته این اعتبار تا سن ۶۳ سال است و افراد بین ۶۵ تا ۷۰ سال از گواهینامه ۵ ساله و افراد بالای ۷۰ سال نیز از گواهی نامه ۲ ساله استفاده خواهند کرد.

مومنی با اشاره به تحول در نظام آموزشی گفت: تعداد گواهی‌نامه در حوزه خودرو از ۶ مورد به ۳ مورد کاهش پیدا کرده و در حال حاضر گواهینامه پایه یک برای خودروهای سنگین، گواهی‌نامه پایه سه برای خودروهای سبک و پایه یک برای نیمه سنگین صادر می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی ادامه داد: احراز نهایی صلاحیت‌ها توسط افسر شاغل در راهور صورت می‌گیرد و دیگر در اختیار آموزشگاه‌ها و افسران بازنشسته نیست.

وی با بیان اینکه این موضوع مهمترین بخش تحول است گفت: فرد متقاضی حتی اگر دوره‌های آموزشگاه را هم دیده باشد باید مهارت عملی، دانش تئوری و امادگی پذیرش مسئولیت توسط افسر راهور احراز شود.

مومنی گفت: امیدواریم تا پایان امسال این دو بخش که کار آنها آغاز شده به پایان برسد.

وی ادامه داد: تصمیمی که در خصوص خودروهای حمل و نقل عمومی با همکاری وزارت راه گرفته شده این است که اگر راننده یک تصادف منجر به فوت با جرح داشته باشد دفتر گواهینامه باطل می‌شود و اجازه رانندگی ندارند و پس از طی دوره لازم و احراز صلاحیت دوباره می‌توانند مشغول به کار شوند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی درباره نظر نهایی پلیس در زمینه حادثه اتوبوس دانش آموزان خوزستان گفت: نظر قطعی اعلام و به مرجع قضایی ارسال شد.

وی افزود: مقصر اول در این حادثه راننده اتوبوس بود که خودرویی که نقص فنی مستمر داشته را به حرکت درآورده است در لحظه حادثه خودرو ترمز بریده و تخلیه کامپیوتر و «جی پی اراس» نشان می‌دهد این خودرو نقض فنی مستمر داشته است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی مقصر دوم تعاونی مربوطه بوده که در وظایف خود کوتاهی کرده و مرکز معاینه فنی مقصر سوم است. این خودرو حدود یک ماه قبل از حادثه معاینه فنی اخذ کرده و اگر معاینه فنی یک ماه هم اعتبار نداشته باشد به چه دردی می خورد.

مومنی گروه سازنده خودرو را چهارمین مقصر این سانحه اعلام کرد و افزود: ستون‌های این خودرو اصلا مستحکم نیستند و حتی یک بار هم نتوانست معلق بزند خودرو دوبار به گاردریل برخورد کرده و از سرعت آن کاسته شده بود. در ادامه خودرو به پهلو واژگون شده و روی سقف فرود آمد و کاملا سقف جمع شد علت آن ضعف بالای ستون بود.

مومنی ادامه داد: به دلیل اینکه نمایندگی این خودرو در سمنان است مقصر تعیین شد و اگر ستون این خودرو قدرت بیشتری داشت روی سقف جمع نمی شد در واقع اکثر دانش آموزان به همین دلیل فوت کردند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی همه این مقصرها باید پاسخگو باشند علاوه بر راننده هر کسی سهمی داشته باشد بی تردید پلیس آن را اعلام می کند و از ایفای حقوق مردم کوتاه نمی آید.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=44950

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر