2

مسئولان از راکبان خودروهای آخرین مدل بپرسند که فرزند چه کسانی هستند

  • کد خبر : 46388
  • ۲۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۶

نایب‌رئیس کمیسیون قضایی مجلس گفت: مسئولان از راکبان خودروهای آخرین مدل بپرسند که فرزند چه کسانی هستند و قطعا بدانند که این افراد یا فرزند بدهکاران کلانی بانکی و یا از آقازادگان هستند.

 

خبرگزاری فارس: راکبان خودروهای آخرین مدل، آقازاده‌ها یافرزندان بدهکاران کلان بانکی هستند

حمیدرضا طباطبایی نائینی در نطق میان‌دستور خود در صحن علنی مجلس گفت: انقلاب اسلامی ایران با پایداری فرزندان این مرز و بوم و تقدیم هزاران شهید و ایثارگر به پیروزی رسید و شعار آن بر اصول اساسی استقلال، آزادی، حکومت اسلامی استوار است. ملت ایران برای تحقق این شعار تا پای جان ایستاده‌اند و بر حقانیت این نظام همین بس که مخالفان آن صهیونیسم بین‌الملل و حامیان آن هستند.

وی با بیان اینکه رعایت اخلاق سیاسی در میان کارگزاران نظام امری ضروریست افزود: جای بسی تعجب است که بزرگترین گناهان که در شعائر دینی مذمومترین صفات اخلاقیست در میان برخی کارگزاران بیشتر دیده می‌شود؛ چگونه است که داعیه مهرورزی داریم اما بدترین برخوردهای اخلاقی را نسبت به هم مجاز می‌داریم.

نماینده مردم نائین، خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در اعمال ریاست هم می‌توان اخلاق‌مدار بود نه اینکه وزیر را در حال مأموریت خارجی و یا چند روز مانده به دوره کابینه و استاندار را به دلیل شرکت در یک جلسه عزل کرد.

نائب‌رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس خاطرنشان کرد: مجلس و نمایندگان آن عصاره و چکیده ملت ایران و بالاترین مرجع مشورتی برای ارکان مختلف نظام هستند، چگونه است که نمایندگان در اجرای این وظایف قانونی، خود را از این امتیاز بزرگ محروم می‌کنند و حتی به طور علنی با صدور بخشنامه، مشورت با نمایندگان را موجب عقوبت و بازخواست تلقی کرده‌اند.

طباطبایی ادامه داد: بیکاری امروز به دغدغه تمامی خانواده‌های ایرانی تبدیل شده و جوانان تحصیلکرده که با صرف هزینه‌های زیاد به تحصیل پرداخته‌اند در خانه‌ها به انتظار کار نشسته‌اند. در سالهای اخیر علی‌رغم وجود فرصتهای مختلف و منابع مالی کافی اقدام لازم در جهت رفع مشکل بیکاری صورت نگرفت و این درآمدها صرف طرحهای تبلیغاتی شد.

نماینده مردم نائین، خور و بیابانک در خانه ملت اضافه کرد: عدم کنترل تورم افسار‌گسیخته در ماه‌های اخیر و تشدید آن به دنبال تحریم‌های دشمنان نظام موجب کاهش قدرت خرید قاطبه مردم و به ویژه کارگران، کارمندان و کسبه جزء شده، همچنین موجب ضعف اقتصاد خانوارها و بروز نگرانی شدید نسبت به آینده شده است.

نائب‌رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس اظهار داشت: در این دولت و دولتهای گذشته همه این واقعیت را قبول داشته‌اند که درآمد کارکنان دولت کفاف هزینه‌های آنان به ویژه در شهرهایی مانند تهران را نمی‌دهد با چنین وضعیتی چگونه می‌توان انتظار داشت که زمینه مفاسد اداری وجود نداشته باشد. از سوی دیگر به دلیل همین نقص بزرگ، نگرش صاحبان ثروت به کارکنان دولت در همه قوا، نگرشی عزت‌مندانه نیست.

وی ادامه داد: چگونه مسئولان اقتصادی کشور به خود اجازه می‌دهند که با یک تصمیم (به عنوان مثال بالا بردن نرخ ارز) به یک‌باره ۵۰ درصد از قدرت پولی مردم را کم کنند و هیچ نقدی بر عملکرد آنان نباشد.

طباطبایی تصریح کرد: آثار مستقیم مشکلات اقتصادی کشور در ظاهر تورم و بیکاریست که شاید بتوان با نسخه‌های علمی و مدیریتی آن را کاهش داد اما نتیجه غیرمستقیم آن افزایش جرایم مالی، اخلاقی و اجتماعیست که زیربناهای انسانی جامعه را تخریب می‌کنند.

نائب‌رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس اظهار داشت: مسئولان محترم در ساعات پایانی شب به برخی نقاط شهر تهران و از جمله سعادت‌آباد بزنند تا ببینید مرفهین بی‌درد با خودروهای آخرین مدل چگونه با احساسات مردم شریف و متدین بازی می‌کنند؛ من نمی‌گویم که با آنان برخورد کنید فقط از آنان بپرسید که فرزندان چه کسانی هستند و قطعا بدانید که از فرزندان بدهکاران کلان بانکی و یا از آقازادگان هستند.

نماینده مردم نائین، خور و بیابانک در خانه ملت ادامه داد: قضات و کارکنان قوه قضائیه علی‌رغم اینکه از اقشار شریف کشور هستند اما به دلیل عدم توجه به این قشر خدوم و از سوی دیگر حجم بالای کار جایگاه اصلی خود در جامعه را نداشته و خروجی کار آنان مورد تأیید و مورد قبول مردم نیست. اصلاح این قوه نیازمند تلاش بالا و مشورت با اهل فن و اتخاذ تصمیمات بجاست.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=46388

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر