1

چاوز حمله وحشیانه اسراییل به غزه را محکوم کرد

  • کد خبر : 46830
  • ۲۶ آبان ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۶

هوگو چاوز، رییس جمهور ونزوئلا موج تازه حملات هوایی «وحشیانه» رژیم اسراییل به نوار غزه را محکوم کرده است.

چاوز در نشست روز پنجشنبه (۲۵ آبان) کابینه خود گفت: «تجاوز وحشیانه دیگری علیه نوار غزه آغاز شده است. بار دیگر اسراییل دارد نوار غزه را بمباران می‌کند.»

چاوز که منتقد شدید رژیم تل‌آویو و امریکاست سفیر رژیم اسراییل در ونزوئلا را در اعتراض به تجاوز این رژیم به نوار غزه در سال ۲۰۰۹ اخراج کرد.

در دور جدید حملات رژیم اسرائیل به نوار غزه که از روز چهارشنبه (۲۴ آبان) آغاز شده است، تاکنون بیش از ۲۰ تن کشته و دست کم ۱۶۰ تن مجروح شده‌اند.

در روز پنجشنبه حداقل ۲۰ حمله هوایی به غزه تحت محاصره صورت گرفت. این حملات مرکز غزه و شهر جنوبی رفح و شهر شمالی بیت حنون را هدف گرفتند.

در واکنش، گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت فلسطین (حماس) گفتند که یک فروند پهپاد اسراییلی را در شرق شهر غزه هدف قرار داده‌اند. آنها گفتند که این پهپاد در حال انجام عملیات نظامی در این منطقه بود که با آتش توپخانه ضدهوایی سرنگون شد.

رژیم تل‌آویو، ۳۰ هزار نفر از نیروهای احتیاط را برای یک حمله زمینی احتمالی فراخوانده است. این فراخوانی پس از آن صورت گرفت که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل اعلام کرد نیروی نظامی برای حملات گسترده قابل توجه علیه نوار غزه آماده می‌شود.

حداقل یک اسراییلی در شهر «بئر شوا» در دور اخیر آتش ضد حمله مبارزان مقاومت فلسطینی کشته شده است.

نیروی نظامی رژیم اسرائیل همواره نوار غزه را هدف حملات هوایی و زمینی قرار داده و ادعا کرده است، این حملات به منظور دفاع صورت می‌گیرند.

این درحالی است که رژیم اسرائیل همواره در حملات خود علیه فلسطینی‌های غزه، با نقض قوانین بین‌المللی، از نیروی زور نابجا استفاده کرده و اغلب غیرنظامیان را کشته یا زخمی کرده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=46830

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر