4

از خدا خواستم تا مرا زنده نگه دارد تا برای غربت امام دوم بخوانم

  • کد خبر : 48149
  • ۰۴ آذر ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۷

حاج سعید حدادیان روز ششم محرم در مهدیه امام حسن مجتبی(ع) خطاب به حاضران و پسرش گفت: امروز می خواهم وصیت کنم، پسرم هم حضور دارد. وصیتم این است: نکند که یک سال محرم بیاید و شما در دهه اول برای غریب مدینه، امام حسن مجتبی(ع) اشک نریزید.

سعید حدادیان که امسال مجلس روز پنجمش با حال و هوای خاصی برگزار شد، گفت: به یکی از دوستانی که راهی کربلا بود، گفتم برو از طرف من از امام حسین تشکر کن و بگو آقا ممنوتم که به من توان دادی در این سن و سال، اینگونه روضه بخوانم.

حدادیان که بین ذاکران اهل بیت به ارادت به امام حسن مجتبی(ع) مشهور است، به روایتی درباره  امام حسن(ع) اشاره کرد و ادامه داد: شهید مطهری نقل کرده که روزی امام حسن و امام حسین در حال کشتی گرفتن بودند. حضرت فاطمه می گفت جانم حسین، امیرالمومنین می گفت جانم حسین، اما دیدند که پیامبر می گوید جانم حسن. سوال کردند که یا رسول الله، حسین برادر کوچک تر است، شما چرا برادر بزرگ را تشویق می کنید؟ پیامبر فرمود: به زمین نگاه کردم، دیدم می گوید حسین، آسمان را نگاه کردم، ملائک می گفتند حسین. دیدم حسنم غریب است.

این ذاکر اهل بیت یک نکته را هم به بچه های هیئت گوشزد کرد که: بچه ها! توصیه من به شما این است که شب عاشورا هم حتما برای امام حسن(ع) کمی اشک بریزید.

او در ادامه یک خاطره جذاب هم تعریف کرد: من بعد از جنگ و رحلت امام، اصلا دوست نداشتم زنده بمانم. جدی می گویم. دوستانم  شهید شده بودند و واقعا ادامه حیات برایم مشکل بود. سال ۷۰ برای نخستین بار عازم سفر حج بودم و از خدا خواستم که در عرفه جانم را بگیرد. اما وقتی در مدینه و در قبرستان بقیع غربت امام مجتبی را دیدم، از خدا خواستم تا مرا زنده نگه دارد تا برای غربت امام دوم بخوانم.

عقیق

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=48149

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر