2

تعدیل موضع کلیسا در خصوص مشارکت همجنس بازها

  • کد خبر : 48438
  • ۰۶ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۲

گفته می شود کلیسای انگلیس و کشیش های کاتولیک رومی به مخالفت با این دیدگاه برخاستند. این امر در حالی است که شماری از نمایندگان محافظه کار مجلس نیز با این مسئله مخالفت کردند.

جاستین ولبی، اسقف اعظم جدید کانتربری، به تعدیل موضع کلیسا در خصوص مشارکت همجنس بازها اشاره کرد، اما خاطرنشان می کند از مخالفت های کلیسای انگلیس با ازدواج همجنس گراها حمایت خواهد کرد.

گروه های مسیحی در انگلیس، ترس و وحشت خود را از مواجهه با چالش های قانونی ای نشان می دهند که آن ها را به برگزاری مراسم ازدواج برای زوج های همجنس وادار می سازد؛ این مسئله علی رغم تضمین هایی صورت گرفته است که گروه های مذهبی با توجه به آن ها و بر اساس قوانین جدید ملزم به انجام چنین کاری نخواهند بود.
به نوشته روزنامه تایمز، در این خصوص حتی مورد جدی تر “ایمنی مضاعف” به شکل قانونی درآمده و کلیساها را از حق خودداری از میزبانی ازدواج همجنس ها برخوردار می سازد.
زوج هایی که حق ازدواج در کلیسا را انکار می کنند به طور بالقوه می توانند پرونده خود را به دادگاه اروپایی حقوق بشر ارجاع دهند، اما دولت معتقد است که حمایت های تازه اش جدی و قاطعانه خواهد بود.
به گزارش روزنامه انگلیسی تلگراف، دیوید کامرون و نیک کلگ در حال برنامه ریزی تصویب ازدواج همجنس بازها در سال جدید بوده و پیش از انتخابات عمومی در سال ۲۰۱۵ درباره این مسئله به توافق رسیده اند.
به گفته داونینگ استریت، ازدواج غیرشرعی همجنس گراها در اصل در مرحله ای پیش از انتخابات عمومی مطرح می شود و در آخرین سخنان ملکه هیچ گونه اشاره ای به لایحه پیشنهادی نشده است.
بر اساس گزارش های منتشر شده، کامرون متعهد شده است تا قانونی را وضع کند که به موجب آن زوج های همجنس باز در مراسم غیرشرعی ازدواج کنند و این امر در حالی است که تغییرات یادشده را به کلیسا تحمیل نخواهد کرد.
جورج آسبورن مشاور اظهار داشت امکان ازدواج برای زوج های همجنس باز برای کمک به محافظه کاران جهت همگام بودن با مردم و چگونگی معیشت آن ها اساسی است.
خبر فوق در تحلیل چرایی پیروزی باراک اوباما در برابر میت رامنی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مطرح شد. این امر علی رغم نظرسنجی هایی بود که نشان می داد کاندیدای جمهوری خواه برای رونق دادن به اقتصاد آمریکا از قابلیت اعتماد بیش تری برخوردار بوده است.
به گفته آسبورن، جمهوری خواهان به دلیل موضع های مواضع با این وجود، نظرسنجی های انگلیس نشان دهنده آن است که سیاست می تواند حمایت اصلی محافظه کاران را مورد آسیب قرار دهد.
همچنین نظرسنجی کام رس نشان داد ۶۰ درصد از رأی دهندگان بر این باورند که ازدواج باید به عنوان تعهد منحصر به فرد مادام العمر میان مرد و زن تعریف شود.
گفته می شود کلیسای انگلیس و کشیش های کاتولیک رومی به مخالفت با این دیدگاه برخاستند. این امر در حالی است که شماری از نمایندگان محافظه کار مجلس نیز با این مسئله مخالفت کردند.
بر اساس گزارش های اخیر منابع خبری، احتمالاً حرکت به سوی تصویب پرشتاب و عجولانه قانون مذکور، مخالفان این برنامه که انتظار می رود با حمایت دموکرات های جمهوری خواه به شکل قانون درآید را نگران خواهد کرد.
همچنین جاستین ولبی، اسقف اعظم جدید کانتربری، به تعدیل موضع کلیسا در خصوص مشارکت همجنس بازها اشاره کرد، اما خاطرنشان می کند از مخالفت های کلیسای انگلیس با ازدواج همجنس گراها حمایت خواهد کرد.

رویداد

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=48438

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر