2

داماد بی‌نشانی که به جشن عروسی‌اش نرفت

  • کد خبر : 49334
  • ۱۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۱

خبر بازگشت شهدا را که می آورند، بی اختیار اشک هایش جاری می شود، از جا بلند می شود و به سوی کاروان شهدا می رود تا گمشده اش را در میان آنان بیابد ولی پس از جست و جو، باز هم پسرش را در میان کاروان شهدا پیدا نمی کند و این گونه انتظار ۳۰ ساله اش همچنان ادامه دارد.

 به دوربین نگاه نمی کند، عکس پسرش را جلوی صورتش می گیرد و می گوید بهروزم را نشان دهید، پسر جوانم را نشان دهید که سال هاست چشم به راهش هستم.به سمت کاروان شهدا می رود به کاروانیان می گوید شهیدی از سومار ندارید، یکی از کاروانیان پس از جست و جو می گوید نه. چشمانش پر از اشک می شود و به عکس پسرش نگاه می کند و می گوید پسرم باز هم که نیامدی پس کی بر می گردی،مادر ناامیدانه به کاروان چشم می دوزد.این ها قسمتی از فیلمی بود که امروز در نخستین همایش بهبود و تعالی فرهنگ سازمانی با رویکرد عفاف و حجاب ویژه خواهران شاغل در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به نمایش درآمد که مربوط به سال ۸۴ بود. با به تصویر در آمدن این صحنه ها اشک از چشمان حضار جاری شد و مجری برنامه به حضار این نوید را داد که این مادر شهید هم اکنون در جمع شماست.

این مادر شهید با گام هایی خسته به سمت جایگاه می رود و تمامی حضار به احترام وی از جا بر می خیزند.

مادر بهروز صبوری می گوید فرزندش سال ۶۱ به مقام شهادت نائل می شود و او تا ۲۳ سال ، از این موضوع خبر نداشته و بعد از این مدت بنیاد شهید تاییدیه خبر شهادت فرزندش را به او می دهد.

خانم صبوری می گوید : هر سال با خبر بازگشت پیکر شهدا مشتاقانه به سمت آنان می روم تا شاید بهروزم آن جا باشد ولی تاکنون او را میان شهدا نیافته ام.

وی می افزاید : هر بار که زنگ تلفنی به صدا در می آید منتظر خبر شنیدن بازگشت بهروزم هستم.

این مادر شهید که به عشق فرزندش خانه قدیمی خود را تغییر نداده می گوید بهروز همین جا بدنیا آمد و من تا جان دارم منتظر بهروز می مانم.

صحبت های او در میان اشک هایش گم می شود و مجری از او می خواهد که برای حضار دعا کند.

این مادر شهید در ادامه با چشمانی پر از اشک می گوید: زمانی که بنیاد شهید تاییدیه شهادت پسرم را داد برایش جشن عروسی گرفتم و تمامی فامیل را برای جشن او دعوت کردم. پسر من داماد بی نام و نشان بود.

در ادامه کلیپی از جانباز شهید استاد ابراهیم نشان داده می شود این جانباز شهید ۱۷ سال قطع نخاع و پنج سال نیز در بیمارستان بستری بود.

در این فیلم تلاش های همسر فداکار این جانباز شهید به تصویر کشیده شده بود که حیرت همگان را در بر داشت.

همسر شهید استاد ابراهیم می گوید: مدت ۱۶ سال با او زندگی کردم پس از آن ایشان به جبهه های حق علیه باطل رفت و به افتخار جانبازی نایل شد.

وی ادامه داد: روزی که به بنده خبر دادند که همسرم قطع نخاع شده است در نماز خانه بیمارستان نماز خواندم و از خداوند خواستم برای پرستاری از همسرم مرا یاری کند.

سردار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اهدا لوح یادبودی از این مادر و همسر شهید تقدیر کرد.

ایرنا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=49334

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر