2

استقلال کشور سودان جنوبی

  • کد خبر : 4980
  • ۱۸ تیر ۱۳۹۰ - ۹:۴۵

به گزارش فارس به نقل از الجزیره، “برنابا بنجامین، ” وزیر اطلاع رسانی جنوب سودان اعلام کرد، امروز رسما جنوب سودان از شمال آن جدا می‌شود تا کشور سودان جنوبی تشکیل شود. همچنین بر اساس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، ۷۹۰۰ نیروی وابسته به این سازمان از نیروهای پلیس بین الملل به همراه کارمندان […]

به گزارش فارس به نقل از الجزیره، “برنابا بنجامین، ” وزیر اطلاع رسانی جنوب سودان اعلام کرد، امروز رسما جنوب سودان از شمال آن جدا می‌شود تا کشور سودان جنوبی تشکیل شود.

همچنین بر اساس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، ۷۹۰۰ نیروی وابسته به این سازمان از نیروهای پلیس بین الملل به همراه کارمندان و کارشناسان امور حقوق بشر عازم جنوب سودان خواهند شد.

بان کی‌مون،‌ دبیرکل سازمان ملل متحد در دیدار خود از خارطوم در مسیرش به جوبا پایتخت سودان جنوبی برای شرکت در مراسم تاسیس کشور سودان جنوبی خواستار حفظ روحیه همکاری و تعاون سودان شمالی با قسمت جنوبی آن شد.

چند ساعت پیس از اعلام تشکیل کشور سودان جنوبی، سودان شمالی کشور تازه تاسیس را به رسمیت شناخت. آلمان و رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرده‌اند، سودان جنوبی را به رسمیت می‌شناسند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=4980

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر