2

چگونه می توان از انتقال بیماری HIV به فرزند جلوگیری کرد

  • کد خبر : 50286
  • ۱۶ آذر ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۲

مهم‌ترین مسئله در پیشگیری از انتقال HIV مسئله بهداشت خانواده است و اگر به خانواده‌ها به خوبی آموزش داده شوند، از بسیاری بیماری‌ها جلوگیری خواهد شد.

به گفته دبیر انجمن عفونی کودکان، با استفاده از برخی داروها می‌توان از انتقال HIV مادر به فرزند جلوگیری کرد.

 

دکتر پرویز طباطبایی – فوق تخصص عفونی اطفال در گفت‌وگو با خبرنگار «سلامت» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در این رابطه افزود: این داروها که از تکثیر ویروس‌ها در بدن جلوگیری می‌کنند، در برخی مراکز درمانی به طور رایگان در اختیار مادران بیمار قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه کودکان یا از طریق تزریق خون آلوده و یا به صورت مادرزادی به بیماری HIV مبتلا می‌شوند، افزود: اگر مادری به HIV مبتلا شده باشد، آن را برچسب بسیار بدی دانسته و به فکر سقط جنین می‌افتد و این در صورتی است که با تشخیص زودهنگام بیماری می‌توان از انتقال آن به فرزند جلوگیری کرد.

وی تعداد مبتلایان به HIV را در کشور به شدت رو به افزایش دانست و گفت: در حال حاضر مراکزی تاسیس شده‌اند که به این افراد از لحاظ مالی و روانی کمک‌های بسیاری ارائه می‌کنند. مثلا در بیمارستان امام در بخش عفونی مرکزی افتتاح شده است که به این بیماران از جنبه‌های محتلف کمک کرده و حتی داروهایشان را نیز تامین می‌کنند.

دبیر انجمن عفونی کودکان اظهار کرد: این بیماران برحسب اینکه چقدر مورد توجه قرار گرفته و به پزشک مراجعه می‌کنند، میزان عمر متفاوتی داشته و حتی با فراهم بودن شرایط می‌توانند از یک عمر طبیعی برخوردار باشند.

به گفته وی، بسیار نادر است که این بیماری تا هنگام زایمان تشخیص داده نشود، زیرا زنان باردار، طی دوران حاملگی تحت نظر متخصص زنان قرار گرفته و آزمایش‌های مختلفی می‌دهند که باعث شناسایی این بیماری می‌شود.

طباطبایی در پایان اظهار کرد: مهم‌ترین مسئله در پیشگیری از انتقال HIV مسئله بهداشت خانواده است و اگر به خانواده‌ها به خوبی آموزش داده شوند، از بسیاری بیماری‌ها جلوگیری خواهد شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=50286

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر