3

مسئولیت پذیری از نوع طالبانی!+تصویر و سند

  • کد خبر : 50512
  • ۱۷ آذر ۱۳۹۱ - ۲۳:۵۰

سخنگوی طالبان افغانستان، مسئولیت ترور رئیس سازمان امنیت افغانستان را بر عهده گرفت و گفت: «تعدادی از جاسوسان سازمان امنیت افغانستان در این حمله کشته و مجروح شده اند.»

جام سیاسی به نقل از صدای امریکا (VOA)؛

“ذبیح الله مجاهد” سخنگوی طالبان افغانستان، مسئولیت ترور نافرجام “اسدالله خالد” رئیس سازمان امنیت افغانستان را بر عهده گرفت. او گفت: «هدف اصلی این ترور، اسدالله خالد بوده و تعدادی از جاسوسان سازمان امنیت افغانستان در این حمله کشته و مجروح شده اند.»

به گزارش خبرگزاری رویترز (Reuters) از قول مقامات افغان، اسدالله خالد روز پنجشنبه از حمله ای تروریستی جان بدر برد، اما زخمی شد.

“حامد کرزای” رئیس جمهور افغانستان، همان روز در بیمارستان از آقای خالد دیدار کرد و گفت که ممکن است وی برای ادامۀ درمان به خارج از افغانستان اعزام  شود.

رئیس سازمان امنیت افغانستان به خانوادۀ کرزای نزدیک است و از ماه سپتامبر (حدود دو ماه پیش) به این سمت منصوب شده است. اسدالله خالد پیش از تصدی این مسند، وزیر امور مرزی و قبیله ای افغانستان و پیش از آن نیز فرماندار قندهار بود.

گروه های مدافع حقوق بشر آقای خالد را به دست داشتن در شکنجه زندانیان در دوران فرمانداری اش متهم کرده اند؛ اتهامی که خالد منکر آن شده است.

۱۰۲

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=50512

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر