0

رسوایی هک کردن تلفن افراد توسط نشریه نیوز آو د ورلد پایه های امپراطوری رسانه ای را متزلزل کرد

  • کد خبر : 5183
  • ۱۹ تیر ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۴

روزنامه هاآرتص نوشت، رسوایی هک کردن تلفن افراد توسط نشریه نیوز آو د ورلد پایه های امپراطوری رسانه ای روپرت مردوخ را که نشریات پر تیراژ و شبکه های خبری ماهواره ای انگلیس را تحت کنترل داشت، متزلزل کرد. به گزارش پایگاه اینترنتی این روزنامه صهیونیستی، هیچ کس از این ماجرا جان سالم به در […]

روزنامه هاآرتص نوشت، رسوایی هک کردن تلفن افراد توسط نشریه نیوز آو د ورلد پایه های امپراطوری رسانه ای روپرت مردوخ را که نشریات پر تیراژ و شبکه های خبری ماهواره ای انگلیس را تحت کنترل داشت، متزلزل کرد. به گزارش پایگاه اینترنتی این روزنامه صهیونیستی، هیچ کس از این ماجرا جان سالم به در نخواهد برد.

نه خبرنگاران و سردبیران نشریه نیوز آو د ورلد که برای هک کردن پیام های موبایل افرادی که سوژه تحقیق آنها بودند مانند بازیگران، مشاهیر و فوتبالیست ها کارآگاه خصوصی اجیر کرده بودند و نه خانوادهای سربازانی که در جنگ کشته شده بودند و یا قربانیان جنایت ها.

قدرت این امپراطوری رسانه ای که نه تنها سان بزرگترین نشریه جنجالی انگلیس را اداره میکند بلکه نشریات تایمز و ساندی تایمز و همچنین شبکه های ماهواره ای بی اسکای بی را هم دراختیار دارد به حدی است که زمانیکه ۵ سال پیش پلیس مسئله هک کردن تلفن های افراد توسط این گروه رسانه ای را مطرح کرد این طور تصمیم گیری شد که فعلا مسائل مهم تری برای رسیدگی وجود دارد. البته با توجه به اینکه روابط مدیران رسانه ای مردوخ با سران کشور چنان براساس همزیستی مسالمت آمیز تعریف شده است که وزرا و نمایندگان پارلمان معمولا سیاست های نخست وزیر را در رسانه ها افشا می کنند، چنین تصمیم گیری از سوی پلیس تعجب برانگیز نیست. در زمان دولت تونی بلر و جانشین او گوردون براون اوضاع بر همین منوال بود تا اینکه دیوید کامرون، اندی کالسون،سردبیر سابق نیوز آو د ورلد را علی رغم هشدارها مبنی بر درگیر شدن در قضیه پیگیری های قضایی، به عنوان مشاور رسانه ای خود استخدام کرد.

کامرون و افراد نزدیکش به طور مرتب در مهمانی هایی که توسط اعضای امپراطوری مردوخ و فرزندان وی ترتیب داده می شد، شرکت می کردند و در عوض نخست وزیر نیز آنها را در تعطیلات آخر هفته دعوت می کرد. افکار عمومی انگلیس هم برای اعتراض به روزنامه نگاران و سیاستمداران تحت فشار است زیرا زمانیکه درآمد نشریات از آگهی ها به علت رواج اینترنت کاهش یافته است، رواج شایعه می تواند برای مجله های جنجالی بسیار سودآور باشد. نفوذ این امپراطوری تنها تحقیقات پلیس را تحت تاثیر قرار نداد بلکه ارتباط نزدیک بین غول رسانه ای استرالیا و دولت به او اجازه داد ۶۱ درصد باقی مانده از بی اسکای بی را نیز خریداری کند.

حال مردوخ به انگلیس سفر کرده تا مطمئن شود که این معامله در لحظه آخر به هم نمی خورد. این قرارداد که میلیاردها ارزش دارد، به مردوخ امکان می دهد تا بخش دیگری از بازار رسانه ای انگلیس را که در آن نفوذ خارق العاده ای دارد، تحت کنترل درآورد.

این اولین بار نیست که دولت انگلیس چنین اجازه غیر معمولی را می دهد.

اما آلان همه چیز ممکن است تغییر کند. آنچه که شکایات پیشین درمورد عدم وجود رقابت، تجاوز به حریم خصوصی مردم و تنزل دادن استانداردهای کیفی رسانه ای با چاپ تصاویر مستهجن و داستان های بی اساس نتوانست انجام دهد، اکنون با خشم مردم از افشای رسوایی نشریه نیوز آو د ورلد مبنی بر هک کردن صندوق پستی تلفن همراه دختر دانش آموز به قتل رسیده در سال ۲۰۰۲ انجام پذیر می باشد.

خشمی که منجر به تعطیلی این نشریه یعنی بزرگترین هفته نامه جنجالی انگلیس شد.

این خشم همچنین می تواند با ایجاد شبه درمورد نحوه عملکرد سران شرکت رسانه ای مردوخ مانندپسرش که جانشین وی نیز می باشد، قرارداد خرید بی اسکای بی را تهدید کند.

همه آنها به زودی مورد بازجویی پلیس قرار خواهند گرفت.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=5183

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر