1

ممنوعیت ۱۰ ساله سلاح‌های کشنده در سال ۲۰۰۴ منقضی شد

  • کد خبر : 52701
  • ۲۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۰

حادثه تیراندازی در دبستان «سندی هوک» کانتیکت آمریکا شمار زیادی از قانونگذاران طرفدار پروپاقرص سلاح را وادار کرد تا برای ممنوع کردن استفاده از سلاح‌های کشنده وارد عمل شوند.

خبرگزاری فارس: ۲۰ کودک قربانی شدند، قانونگذاران آمریکایی به فکر افتادند

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، شمار زیادی از قانونگذاران آمریکایی روز دوشنبه خواستار از بین بردن سلاح‌های کشنده شدند.

سناتور «جو مانچین» دموکرات محافظه‌کار ویرجینیای غربی که امتیازات بالایی از صنعت سلاح به دست می‌آورد، اعلام کرد که سازندگان سلاح باید در خصوص رویکرد منطقی و محسوس از بین بردن سلاح‌هایی شبیه به آنچه که روز جمعه برای کشتن ۲۰ کودک و ۶ فرد بزرگسال در دبستان «سندی هوک» ایالت کانتیکت به کار برده شد، گرد هم آیند و به اجماع برسند.

مانچین، یک شکارچی و عضو انجمن ملی سلاح می‌گوید که در دسترس بودن چنین سلاح‌های قدرتمندی، بی‌مفهوم است و از گروه لابی سلاح درخواست کرد تا با اصلاحات قوانین ملی سلاح همکاری کنند.

ممنوعیت ۱۰ ساله سلاح‌های کشنده در آمریکا در سال ۲۰۰۴ منقضی شد.

وی به برنامه‌ای در شبکه «ام اس ان بی سی» گفت: ما باید بنشینیم. من از تمام دوستان خود در انجمن ملی سلاح می‌خواهم و افتخار می‌کنم که یکی از اعضای این انجمن هستم. ما باید بنشینیم و این گفت‌وگوها را به سمت یک رویکرد منطقی و محسوس هدایت کرده و این مشکل را رفع کنیم.

این نماینده آمریکایی پیشتر یکی از طرفداران سلاح بود و زمانی در یک کمپین تبلیغاتی حاضر شد که در آن به سمت یک لایحه محیط زیست تیراندازی می‌کرد و در حال حاضر تغییر رویه داده است.

انجمن ملی سلاح، نفوذ چشمگیری در محدود کردن فروش سلاح داشته است و در کاهش محدودیت برخی سلاح‌های پرقدرت رزمی که مصارف نظامی دارد، موفقیت کسب کرده‌اند.

جمهوری‌خواهان در خصوص محدود کردن سلاح، واکنش اندکی از خود نشان دادند به طوریکه «دیوید گریگوری»، مجری شبکه ان بی سی روز یکشنبه اعلام کرد که تمامی ۳۱ سناتور حامی سلاح را برای شرکت در این برنامه دعوت کرده بودند اما تمامی آنها از شرکت در این شبکه خودداری کردند.

هیچ یک از رهبران جمهوری خواه کنگره خیلی سریع به درخواست‌ها برای اظهارنظر درباره این مسئله پاسخ ندادند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=52701

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر