1

اصیل‌ترین حیوان اروپایی در راه کشتارگاه +تصویر

  • کد خبر : 52785
  • ۲۸ آذر ۱۳۹۱ - ۲۳:۵۳

حدود ۲۸۰۰ اسب از نژاد اصیل لوسیتانو در سال ۲۰۱۲ در پرتغال به سبب بحران اقتصادی و ناتوانی پرورش دهندگان در تامین هزینه علوفه آنان راهی کشتارگاهها شده اند.

حدود ۲۸۰۰ اسب از نژاد اصیل لوسیتانو در سال ۲۰۱۲ در پرتغال به سبب بحران اقتصادی و ناتوانی پرورش دهندگان در تامین هزینه علوفه آنان راهی کشتارگاهها شده اند.

از گذشته تا کنون نژادهای اسب سرتاسر اروپا در اصل به نام منطقه ای که در آن تولید شدند شناخته می شوند. بنابراین، اصل اصطلاح “اندلوسی” یا “اندالوزین” صرفا اشاره به اسب هایی داشته است که متعلق به منطقه اندلس از اسپانیا بوده اند. به همین صورت نام “لوسیتانو” (نژادی از اسب پرتغالی که شباهت زیادی به اسب اندلوسی دارد) از سرزمین لوسیتانو (نام رومی باستان برای پرتغال) برگرفته شده است.

این نسل از اسب ها که به نوعی اصیل ترین حیوانات اروپایی نیز محسوب می شوند برای پرش نمایشی، سواری تفریحی وسترن و بسیاری از درجات دیگر نمایش اسب مورد استفاده قرار می گیرند و سابقه حضور در فیلم های مختلف هالیوودی را نیز دارند.

اما طی روزهای اخیر شوک بزرگی به طرفداران این حیوانات نجیب وارد شده چراکه اتحادیه پرورش دهندگان اسب در پرتغال اعلام کرده حدود ۲۸۰۰ اسب از نژاد اصیل لوسیتانو در سال ۲۰۱۲ در پرتغال به سبب بحران اقتصادی و ناتوانی پرورش دهندگان در تامین هزینه علوفه آنان راهی کشتارگاهها شده اند.

بر اساس این اطلاعیه، پرورش دهندگان اسب در این کشور به سبب بحران اقتصادی دیگر امکانات تامین هزینه این حیوانات را ندارند و این درحالی است که شمار خریداران اسب نیز به شدت کاهش یافته است.

شماری از پرورش دهندگان به سبب بحران اقتصادی و به این علت که نمی توانند فروشنده ای پیدا کنند، ترجیح می دهند بین اسب ها گزینش کنند و برخی از حیوانات خود را به کشتارگاه بسپارند.

براساس آمارهای رسمی، از آغاز سال، ۲۸۰۳ راس اسب لوسیتانی یعنی چهار برابر سال گذشته به کشتارگاه فرستاده شده اند. البته این آمار مشخص نمی کند چه تعداد از این اسب ها از نژاد اصیل بوده اند.

حداقل قیمت یک اسب اصیل لوسیتانو که هزینه نگهداری آن بالا است حدود ۴ هزار یورو است . قیمت این نوع اسب با توجه به سن و سطح تربیت پذیری تا ۱۵ هزار یورو نیز افزایش می یابد.

باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=52785

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر