0

علی اکبر جوانفکر احتمالا تا ساعاتی دیگر آزاد خواهد شد

  • کد خبر : 52944
  • ۲۹ آذر ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۱

در پی‌موافقت دادستانی با درخواست مرخصی خانواده علی‌اکبر جوانفکر، مشاور رئیس جمهور احتمالا تا ساعاتی دیگر آزاد خواهد شد.

براساس اخبار موثق، دادستانی با این درخواست موافقت کرده و احتمالا علی اکبر جوانفکر عصر امروز و در آستانه شب یلدا از زندان اوین آزاد می‌شود.

«قهرمان شجاعی» وکیل جوانفکر در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: اعطای مرخصی به زندانی یک روال قانونی مشخص دارد و چنانچه خانواده زندانی درخواست ارائه دهند، دادستانی آن را بررسی می‌کنند.

وی افزود: در صورت موافقت دادستانی با تقاضای مرخصی موضوع به اجرای احکام ارسال می‌شود تا مراحل آزادی زندانی به مدتی که درخواست یا موافقت شده، طی شود.

وکیل جوانفکر خاطرنشان کرد: شرایط اعطای مرخصی ساده‌ترین کار است و با شرایط عفو که مراحل خاصی دارد متفاوت است و روند اداری اعطای مرخصی به زندانی تقریبا مانند اعطای مرخصی به یک کارمند است.

بنا بر این گزارش علی‌اکبر جوانفکر ، مشاور مطبوعاتی رییس جمهوری، سرپرست موسسه فرهنگی – مطبوعاتی ایران و مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه چهارشنبه و همزمان با آغاز سخنان محمود احمدی نژاد رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل متحد ازسوی دادستانی استان تهران بازداشت شده بود.

دادگاه کیفری استان تهران در ۲۵آبان سال گذشته، جوانفکر را به تحمل شش ماه حبس تعزیری به اتهام نشر مطالب خلاف موازین اسلامی و شش ماه حبس تعزیری دیگر به اتهام انتشار مطالب خلاف عفت عمومی محکوم کرده بود.

این دادگاه مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) را از هرگونه اشتغال و فعالیت مطبوعاتی در هر رده و سمتی اعم از دولتی و یا خصوصی به مدت سه سال محروم کرده بود

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=52944

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر