2

زنی که مشاور آمریکایی را در مقر فرماندهی پلیس کابل کُشت+تصویر

  • کد خبر : 54131
  • ۰۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۳

سخنگوی وزارت کشور افغانستان گفته است زنی که دوشنبه مشاور آمریکایی را در مقر فرماندهی پلیس کابل کُشت، شهروند ایران است.

سایت بی بی سی فارسی(BBC Persian)، وابسته به دولت انگلیس، نوشت: «سخنگوی وزارت کشور افغانستان گفته است زنی که دوشنبه مشاور آمریکایی را در مقر فرماندهی پلیس کابل کُشت، شهروند ایران است. صدیق صدیقی امروز به خبرنگاران گفت که قاتل این مشاور، نرگس نام دارد و گذرنامه او نشان می‎دهد که او “شهروند کشور ایران است”.»

 سایت دویچه وله(DW) نیز نوشت: «روز دوشنبه ۲۴ دسامبر، یک افسر زن افغانستان به روی یکی از مشاوران غیرنظامی در ستاد پلیس آتش گشود و وی را کشت. این نخستین حمله درونی نیروهای امنیتی افغانستان علیه ناتو توسط یک زن بود. جوزف گریفین، آمریکایی ۴۹ ساله که در این حمله جان خود را از دست داد، کارمند شرکت امنیتی DynCorp International بود و به نیروهای پلیس افغانستان در کابل مشاوره نظامی می‌داد. در وبسابت شرکت یادشده آمده که گریفین کهنه‌سربازی بوده که قبلا با نهادهای اجرای قانون در ایالات متحده همکاری داشته است.»

 این سایت افزود: «سخنگوی وزارت کشور افغانستان می‌گوید که تحقیقات مقدماتی نشانگر عدم ثبات روانی ضارب و عدم ارتباط وی با گروه‌های مسلح مخالف است. محمد ظاهر، رئیس بخش تحقیقات جنایی کابل نیز موضوع ازدواج ضارب با یک مرد افغان و ورود او به صفوف پلیس در پنج سال پیش را تایید کرده است.»

 سایت رادیو فردا(Radio Farda) نیز با اشاره به این خبر نوشت: «وزارت کشور افغانستان می‌گوید پلیس زنی که روز دوشنبه چهارم دی، یکی از پیمانکاران آمریکایی را در کابل به قتل رساند، شهروند ایران است و “نرگس” نام دارد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، صدیق صدیقی، سخنگوی وزارت کشور افغانستان، روز سه‌شنبه به خبرنگاران گفت: “تحقیقات ما نشان می‌دهد که نرگس ملیت ایرانی دارد. او پس از ازدواج با یک افغان توانست به طور غیرقانونی مدارک هویت افغانی تهیه کرده و به نیروی پلیس ملحق شود.”»

 سایت رادیو کوچه(Radio Koocheh) هم نوشت: «یک پلیس زن در افغانستان که روز دوشنبه،‌ ٢۴دسامبر، با شلیک به مشاور آمریکایی در مرکز پلیس کابل، وی را به قتل رساند، پاسپورت ایرانی داشته و ده سال پیش با یک مرد افغان ازدواج کرده بود. به گزارش رویترز،‌ این پلیس زن که “نرگس رضایی مومن‌آباد” نام دارد، صبح روز دوشنبه، در دستشویی مرکز پلیس، سلاح کمری خود را مسلح کرد و با پنهان نمودن آن زیر لباس خود، در محوطه مرکز پلیس کابل، با شلیک به قفسه سینه یک مشاور آمریکایی، وی را از پای درآورد. مقامات پلیس به رویترز گفتند که پس از این واقعه، فرد مهاجم اسلحه خود را به سمت مامورانی که قصد بازداشت وی را داشتند، نشانه گرفت اما با گیر کردن فشنگ در سلاح، نتوانست آن‌را به کار گیرد و بازداشت شد.»

جام

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=54131

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر