3

“مریم” به خانه برگشت +تصاویر

  • کد خبر : 54414
  • ۰۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۲

مریم از این بین شانس زندگی دوباره را داشت و در بدرقه‌ای که هیچکس نمی‌داند چه جور گذشت، به زندگی برگشت؛ حتما همکلاسی‌های رفته در آخر راه با اصرار و اشک، راه برگشتن را به او نشان داده‌اند و آخر سر در نور سفید ته دالان ناپدید شده‌اند.

مثل سریال‌هایی که دیده‌ایم، رفتن به دالانی گنگ، نور چشم را می‌زند و هیچ چیز معلوم نیست، معلوم نیست کدام سر دالان باید رفت، کدام طرف راه است؟ راه برگشت یا راه بی‌برگشت؛ بین رفتن و ماندن، مریم برگشت.

مریم باباخانیان، آخرین مجروح حادثه واژگونی اتوبوس کاروان دانش‌آموزی راهیان نور، ۶۰ روز در کمای عمیق بین رفتن و ماندن بود، حالا می‌شود از داستان مریم و همسفرانش هم یک سریال برای تلویزیون ساخت، و پرسید که مریم در دالان نور چه می‌دید؟ احتمالا برای ۲۶ همکلاسی‌اش در انتهای دالان دست تکان داده و به زندگی برگشته…

مریم باباخانیان مانند بقیه مسافران اتوبوس اسکانیا غافلگیر شد، کوله‌پشتی و موبایل و بار و بندیلش در شب حادثه بین وسایل بقیه بچه‌ها ماند و با سر و روی زخمی و بی‌هوش به کما فرو رفت، ولی حالا که برگشته کوله‌باری از حرف‌های آنها که رفته‌اند را با خود آورده است، حتما همکلاسی‌ها حرف‌های دلتنگی دو ماهه‌شان را به این مسافر راه برگشت سپرده‌اند، حرف‌هایی برای خانه، پدر و مادر، کتاب‌های درسی که در ابتدای سال تحصیلی دیگر هیچ‌وقت خوانده نمی‌شوند، لباس‌هایی که دیگر هیچ‌وقت پوشیده نمی‌شوند، و گل‌های حاشیه روسری‌هایشان که برای همیشه پژمرده شدند.

مریم باباخانیان پس از ۶۸ روز از شب حادثه، دیشب به خانه برگشت، و حالا باید به جای تمام روزهای زندگی همکلاسی‌هایی که در آن شب رفتند، زندگی کند، تمام روزهایی که می‌شد زندگی کنند.

دیگر مهم نیست ترمز اتوبوس اسکانیا اشکال داشت یا دانش‌آموزان نباید به راه دور فرستاده می‌شدند یا درس را می‌شود همه جا خواند، دیگر مهم نیست چه کسی مقصر واژگونی اتوبوس کاروان بوده است، اصلا جاده لغزنده بود، چه فرقی دارد که بعد از اتوبوس دانش‌آموزان بروجنی چند بار دیگر حوادث مشابه برای دانش‌آموزان و دانشجویان و معلمانشان در سراسر کشور افتاد، حالا فقط سوال بی‌جواب چشم‌های ناپدید آخر دالان مانده و زندگی که ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) _منطقه خوزستان_ مریم باباخانیان پس از ۶۸ روز بستری در بیمارستان گلستان اهواز، ساعت ۲۰:۳۰شب گذشته ششم دی ماه ترخیص شد.

او حدود ۶۰ روز در وضعیت کمای عمیق بود که با تلاش‌های گروه پزشکان و کادر درمانی و مراقبت‌های ویژه پرستاری با بهبود سطح هوشیاری، به زندگی بازگشت.

شب گذشته با هماهنگی‌های انجام شده، آخرین مجروح این حادثه به وسیله هواپیما به اصفهان و از آنجا با هماهنگی بهداری سپاه پاسداران استان چهارمحال و بختیاری به محل سکونتش در شهرستان بروجن اعزام شد و به سلامت به منزل رسید.

 

مریم باباخانیان

 

مریم باباخانیان

 

مریم باباخانیان

 

مریم باباخانیان

 

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=54414

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر