1

افشاگری از پشت پرده ارتباط خاندان سلطنتی قطر و شبکه الجزیره

  • کد خبر : 54420
  • ۰۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۹

خبرنگار سابق شبکه الجزیره قطر که به دلیل سیاست های این شبکه از کار خود استعفا داده است در مصاحبه ای با یک شبکه آلمانی از پشت پرده ارتباط خاندان سلطنتی قطر و شبکه الجزیره سخن می گوید.

«اختم سلیمان» خبرنگار مستعفی شبکه الجزیره در آلمان، در خصوص علت استعفای خود در مصاحبه ای با پایگاه خبری شبکه «دویچه وله» آلمان می گوید:

دویچه وله: شما گفتید که الجزیره آن حرفه ای گری که باید را ندارد و پست خود به عنوان خبرنگار این شبکه در برلین را رها کردید. آیا الجزیره به دنبال برنامه و دستور کار خاصی است؟

اختم سلیمان: در حال حاضر الجزیره از لحاظ حرفه ای گری دچار مشکل است. زمانی که درسال ۲۰۰۲ شروع به فعالیت در این شبکه کردم، این عقیده را در مورد آنجا نداشتم و کاملاً برعکس فکر می کردم. البته مشکلات بلند مدت و بنیادینی وجود داشتند، اما در طی دو سال گذشته الجزیره کاملاً از اخلاق حرفه ای دور شده است.

ممکن است که برنامه و دستور کار خاصی وجود داشته باشد اما بدون شک هیچ کس این موضوع را روشن نمی سازد. اگر کارمندان، سردبیران یا صاحبان شبکه برنامه ای دارند و و می خواهند آن را تحمیل کنند، حرفه ای گری این مسئله را تضمین می کند که این اتفاق به قیمت از بین رفتن کیفیت بالای خبرها به وقوع نخواهد پیوست.

زمانی که تمام تلاش ها بر این است که نظر خاص دولت قطر بر الجزیریه اعمال شود، رفتار حرفه ای رسانه ای ادامه پذیر نیست. مشکل اینجاست که این سازمان از لحاظ ساختاری به صورتی است که صاحبان و یا سردبیران  نمی توانند مانع از دخالت سیاسی دیگران در انتشار اخبار شوند.

دویچه وله: می توانید منظورتان را با ارائه مثال روشن سازید؟
اختم سلیمان: مهم ترین مثال می تواند درگیری های لیبی باشد. بدون شک «معمر قذافی» یک دیکتاتور بود.

تسنیم

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=54420

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر