1

ایران با خرید هواپیماهای پیشرفته، تحریم ها را دور می زند

  • کد خبر : 56177
  • ۱۷ دی ۱۳۹۱ - ۶:۲۵

صدای آلمان در گزارشی اعلام کرد: شرکت هواپیمایی آلمانی لوفت هانزا، چندی پیش دو فروند هواپیمای A340 خود را به تایلند فروخت، اما این هواپیماها از راه های غیرمستقیم در اختیار ایران قرار گرفته اند.

صدای آلمان به نقل از نشریه اینترنتی آلمانی «آئرو تلگراف» افزود: این دو هواپیما از راه کشورهای دیگر به دست شرکت هواپیمایی «ماهان ایر» در ایران رسیده اند.
یورگن وبر، مدیر کنسرسیوم لوفت هانزا پیش از این در مورد هواپیماهای A340 گفته بود که این مدل بخاطر کارایی، برد و اندازه ای که دارد می تواند سود زیادی را در بازار حاصل کند.
شرکت هواپیمایی تایلندی «چابا» در ماه سپتامبر D-AIGK و در ماه نوامبر D-AIGA (دو نمونه از این هواپیما) را خرید اما این دو هواپیما برای مدت زیادی در تایلند نماندند و در ماه دسامبر این دو هواپیما به قرقیزستان فرستاده شدند. منابع مختلف در این مورد که کدام شرکت هواپیمایی در قرقیزستان این هواپیماها را تحویل گرفته اطلاعات متفاوت می دهند. برخی از «ماناس ایر ویز» و برخی دیگر از «قرقیز ترانس آویا» نام برده اند.
آئروگراف می افزاید: این دو هواپیما سرانجام وارد فرودگاه امام خمینی تهران می شوند تا در اختیار «ماهان ایر» قرار گیرند. فرود آمدن دو هواپیمای لوفت هانزا در تهران نشانگر آن است که شرکت های هواپیمایی در ایران می توانند تحریم ها را دور بزنند و به کمک کشورهای مختلف به هواپیماهای جدید دست پیدا کنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=56177

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر