3

انتقادات شدید مدافع سابق پرسپولیس

  • کد خبر : 56676
  • ۱۹ دی ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۰

بازیکن پیشین پرسپولیس با انتقاد از حضور بگوویچ در این تیم گفت: بهتر بود به جای او استانکو را می‌آوردند.

بهروز رهبری‌فرد در گفت‌وگو با تسنیم، در مورد مسائل مختلف پرسپولیس و فوتبال ایران صحبت کرد.

وضعیت پرسپولیس را چطور می‌بینید؟

جای خوشحالی دارد که پرسپولیس شرایط خوبی را تجربه می‌کند. من به  عنوان یک پرسپولیسی از این قضیه خوشحال هستم اما اشکالاتی است که باید بگویم.

بفرمائید.

فکر نمی‌کردم یحیی گل‌محمدی در مدت حضورش در پرسپولیس این اشتباهات را مرتکب شود. یحیی کارهایی می‌کند که باید از آن انتقاد کرد. اولین مسئله بحث اخراج جواد کاظمیان است. چرا باید با کاظیمان به عنوان یک قدیمی پرسپولیس این‌گونه برخورد شود.

اشتباه دوم حضور بگوویچ در پرسپولیس است. بگوویچ زمانی که سرمربی پرسپولیس بود نتایج خوبی نگرفت و معلوم است دانش ندارد و چیزی بلد نیست. اگر بگوویچ مربی موفقی بود در این سال‌ها حتما به کشورهای حوزه خلیج فارس می‌رفت و آنجا مربیگری می‌کرد. اشتباه سوم یحیی هم حضور عادل کلاه‌کج در پرسپولیس است. سر نخواستن کلاه‌کج دعوا بود حالا چطور پرسپولیس این بازیکن را با سلام و صلوات جذب می‌کند جای سوال دارد.

یعنی مقصر تمام این موارد گل‌محمدی است؟

بله. یحیی اگر می‌خواهد در مربیگری موفق باشد نباید اهل باندبازی باشد و بازیکنانی که بیشتر با او دوست هستند را بازی دهد. او نیازی به این کارها ندارد. چرا باید کلاه‌کج و بگوویچ به پرسپولیس بیایند؟

کریم انصاری‌فرد در برهه‌ای خواهان جدایی بود اما با مخالفت باشگاه در این تیم ماندنی شد.

همه این موارد به دانش کادر فنی و سرمربی برمی‌گردد. وقتی انصاری‌فرد هر روز اعلام می‌کند نمی‌خواهد در پرسپولیس باشد معلوم است کارآیی لازم را ندارد. اگر واقعا او ادعای بازی در اروپا را دارد بگذارید برود. پرسپولیس تیم بزرگی است و نباید یک نفر برای آن تعیین تکلیف کند.

اگر قرار است پرسپولیس با یک نفر نتیجه بگیرد آن یک نفر را بیرون کنید تا پرسپولیس نتیجه نگیرد. پرسپولیس جای التماس کردن به بازیکن نیست. بازیکن باید التماس کند تا در پرسپولیس بازی کند. با انصاری‌فرد اینطوری رفتار کردید و بعد زاید را به آن صورت از دست دادید.

در چند وقت گذشته هیات مدیره پیشکسوتان پرسپولیس هم تشکیل شد و سعید شیرینی، حمید استیلی و ضیاء عربشاهی به عنوان مسئولان این کمیته انتخاب شدند. در این مورد چه صحبتی دارید؟ البته شیرینی تحت فشار پیشکسوتان از ریاست این کمیته استعفا کرد.

اینها آماده‌اند کاسبی کنند. شیرینی نباید در این کمیته حضور داشته باشد. شیرینی با اسم سرپرستی پرسپولیس بیزینس می‌کند. من حاضرم به همه مردم قول بدهم که شیرینی در یک برنامه تلویزیونی زنده نمی‌تواند آفساید را تعریف کند. آقای استیلی مردم تو را نخواستند پس چرا پرسپولیس را رها نمی‌کنی؟ مگر پیشکسوت پرسپولیس فقط تو هستی؟ اگر بار فنی داری باید در تیم‌های دیگر کار کنی. من نمی‌دانم استیلی از پرسپولیس چه می‌خواهد. نکته تاسف برانگیز حضور ضیاء عربشاهی با آن سابقه درخشان در این کمیته است. عربشاهی زیر دست شیرینی کار می‌کند که واقعا خنده‌دار است. در باشگاه پرسپولیس اگر  ۹۰ درصد عوامل توانستند آفساید را تعریف کنند آن وقت همه چیز درست است.

با این شرایط شیرینی به عنوان سرپرست پرسپولیس روی نیمکت هم می‌نشیند.

من نمی‌دانم شیرینی چه کمکی روی نیمکت به پرسپولیس می‌کند. نیمکت پرسپولیس جای بزرگان این تیم است نه امثال شیرینی. سرپرست وقتی روی نیمکت می‌نشیند باید بازیکن از او حرف‌شنوی داشته باشد. شیرینی روی نیمکت چه چیزی می‌خواهد به کریمی بگوید؟

عملکرد رویانیان را چطور می‌بینید؟

بدبختی فوتبال ما همین است که تا یک مدیر می‌خواهد نتیجه بگیرد عوضش می‌کنند. مدیران فوتبالمان ابتدا فقط پول خرج می‌کنند و زمانی که تازه کار را یاد می‌گیرند باید بروند. هر مدیری هم یک سازی برای خودش می‌نوازد. رویانیان بی‌جهت از ژوزه حمایت کرد و ۱۰ هفته را از دست داد اما اشتباه بزرگتر این بود که به جای ژوزه یک مربی تاثیرگذار را به پرسپولیس نیاورند.

یعنی با حضور یحیی گل‌محمدی روی نیمکت مخالف هستید؟

یحیی چه تجربه‌ای دارد که سرمربی پرسپولیس می‌شود؟ پرسپولیس بازیکنان بزرگی دارد و باید مربی بزرگی داشته باشد. با یک نیم فصل تجربه در لیگ برتر نمی‌شود سرمربی پرسپولیس شد. می‌خواهند گل‌محمدی را هم به سرنوشت استیلی و پیروانی دچار کنند.

چون بگوویچ دستیار گل‌محمدی شده این طور انتقاد می‌کنید؟

صحبت من این است که نباید احساسی برخورد کنیم. بگوویچ هیچ کارنامه‌ای ندارد که مربی پرسپولیس شود. البته این هم از ضعف‌های مدیریتی ما است. کاری به بگوویچ ندارم، مجتبی حسینی کجای فوتبال ما بوده و چه تجربه‌ای داشته؟ ادموند بزیک چه تجربه مربیگری داشته که حالا در پرسپولیس است؟ پرسپولیس تیم بزرگی است و باید برای انتخاب کادر فنی‌اش یکسری اصول رعایت شود.

وقتی قرار است کادر فنی ایرانی در این تیم باشد مردم توقع دارند که قدیمی‌ها روی نیمکت بنشینند. مجتبی حسینی کجا بوده یا بگوویچ چه تاجی به سر فوتبال ما زده که باید باشد و امثال امامی‌فر، هلالی و پیوس بیرون باشند. آقای گل‌محمدی!فوتبال جای رفیق‌بازی نیست. اگر قرار بود بگوویچ به پرسپولیس بیاید بهتر بود از استانکو استفاده می‌کردند. چون استانکو افتخارات بیشتری دارد.

قرار است در بازی پرسپولیس و نفت از وحید هاشمیان به عنوان پیشکسوت پرسپولیس تجلیل شود.

اگر قرار است از این بازیکن تجلیل شود باید در آلمان یا پاس این کار انجام شود نه در پرسپولیس. متاسفانه مدیران ما عاشق شهرت هستند. رویانیان با احسان حدادی و بهداد سلیمی عکس می‌گیرد چون جنبه تبلیغاتی دارد، باید با پیشکسوتان پرسپولیس عکس بگیریم. حدادی و سلیمی چقدر پرسپولیسی بودند؟

چرا مجتبی محرمی باید در باشگاه راه‌آهن فعالیت کند؟ البته امثال محرمی باید بروند تا شیرینی کار را در دست بگیرد. پروین هم به عنوان بزرگ پرسپولیس فقط به فکر پول درآوردن است و اصلا در این مسائل دخالتی نمی‌کند اگر ما پیشکسوتان پشت هم باشیم هیچ موقع غریبه‌ها در پرسپولیس پست نمی‌گیرند.

خیلی‌ها اعتقاد دارند پرسپولیس می‌تواند قهرمان جام حذفی باشد و در لیگ هم جزو مدعیان باشد. در این مورد چه نظری دارید؟

اینهایی که این صحبت‌ها را مطرح می‌کنند تا پرسپولیس دو برد به دست بیاورد خودشان را گم می‌کنند. یحیی هنوز بازی سختی انجام نداده و با تیم‌های بزرگ بازی نکرده است. ما به عنوان یک پرسپولیسی دوست داریم تیم‌مان همیشه قهرمان باشد و کاری هم نداریم چه کسی سرمربی است. در این موارد نباید احساسی عمل کنیم.

کارلوس کی‌روش در مصاحبه‌ای  مقصر عدم نتیجه‌گیری تیم ملی را پرسپولیس اعلام کرد.

بالاخره هر سرمربی که نتیجه نمی‌گیرد دنبال بهانه‌گیری است. این روش مربیان است وگرنه نتیجه نگرفتن تیم ملی چه ربطی به پرسپولیس دارد؟ اگر پرسپولیس بد بود چرا این همه بازیکن از تیم ملی دعوت می‌شد. اینها شعار و حرف است.

برخی می‌گویند کی‌روش با این کارها می‌خواهد اخراج شود به نظر شما این فرضیه درست است؟

چرا نباشد. این کار را مورینیو با رئال هم انجام می‌داد، البته اینها از حرفه‌ای‌گری مربیان است. اینطوری رفتار می‌کنند تا هم به پولشان برسند و هم قرارداد جدیدی امضا کنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=56676

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر