3

مردی که نیامده جنجال به راه انداخته است+تصاویر

  • کد خبر : 56863
  • ۲۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۸

گزینه پیشنهادی اوباما برای تصدی پست ریاست پنتاگون یک کهنه سرباز آمریکایی است که به دلیل حمایت از تل آویو و مخالفت با تحریم ایران و تاکید بر مذاکره مستقیم آمریکا با ایران و حماس مورد انتقاد قرار گرفته است.

افق(ofoghnews.ir) «چاک هگل» سناتور جمهوریخواه سابق آمریکایی توسط «باراک اوباما» رئیس جمهوری این کشور به عنوان رئیس جدید پنتاگون معرفی شده است و این در حالیست که گزارش ها نشان می دهد که تعیین هگل به عنوان رئیس جدید وزارت دفاع آمریکا، مخالفت هایی را به دلیل مواضع قبلی این چهره جمهوریخواه درباره موضوعاتی مانند حقوق زوج های همجنس گرا، رژیم صهیونیستی و برنامه هسته ای ایران به همراه داشته است.

چکیده ای از بیوگرافی این چهره جمهوریخواه در ادامه ارائه می گردد:

هگل متولد ۴ اکتبر سال ۱۹۴۶ میلادی و یک سیاستمدار آمریکایی از ایالت نبراسکا است که از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۹ میلادی به عنوان سناتور فعالیت داشته و دارای مدرک کارشناسی در رشته تاریخ است.

 

وی یک کهنه سرباز آمریکایی در جنگ ویتنام است و زمانی که به عنوان یک رهبر یک جوخه از پیاده نظام های آمریکایی در جنگ ویتنام فعالیت داشت، دو نشان «قلب ارغوانی» دریافت کرد و بعد از آن برای شروع کار خود در امور تجاری و سیاست به آمریکا بازگشت.

 

«چاک هگل در ویتنام»

این چهره جمهوریخواه بعد از بازگشت از ویتنام به عنوان گوینده رادیو کار خود را آغاز کرد.

هگل به عنوان یک عضو از حزب جمهوریخواه آمریکا برای اولین بار در سال ۱۹۹۶ میلادی عهده دار یک کرسی در سنای آمریکا شد و در سال ۲۰۰۲ میلادی نیز بار دیگر در انتخابات پیروز و در سال ۲۰۰۹ نیز بازنشسته شد.

رئیس جدید وزارت دفاع آمریکا در حال حاضر در دانشگاه «جورج تاون» استاد است و علاوه بر این، ریاست شورای آتلانتیک و همچنین هیئت مشاوران اطلاعاتی رئیس جمهوری آمریکا را نیز بر عهده دارد.

 

اوباما در حالی هگل را برای عهده دار شدن ریاست پنتاگون انتخاب کرده است که منتقدان هگل را متهم کرده اند که او یک حامی ضعیف برای رژیم صهیونیستی است و در این بین «لیندسی گراهام» سناتور جمهوریخواه ایالت «کارولینای جنوبی» نیز پیش بینی کرده است که هگل یکی از مخالف‌ترین وزرای تاریخ آمریکا در قبال اسرائیل خواهد بود.

هگل در مصاحبه ای که در سال ۲۰۰۶ میلادی داشت، اعلام کرده بود که اسرائیل و لابی یهود به ارعاب در میان مردم می پردازند و در عین حال گفته بود که: «من یک سناتور اسرائیلی نیستم؛ من یک سناتور آمریکایی هستم

 

هگل همچنین در جولای سال ۲۰۰۶ میلادی در انتقاد از مدیریت دولت بوش اعلام کرده بود که روابط آمریکا با اسرائیل خاص و تاریخی است اما ضرورتی ندارد که این رابطه با قیمت از بین رفتن روابط آمریکا با کشورهای عرب و مسلمان تمام شود زیرا چنین رویکردی گزینه ای غلط، خطرناک و غیرمسئولانه است.

این چهره جمهوریخواه همچنین به دلیل مخالفت با اعمال برخی از تحریم ها علیه ایران و درخواست مذاکرات مستقیم میان آمریکا با ایران و حماس مورد انتقاد قرار گرفته است.

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=56863

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. به نظرمیرسد که اوباما از اسرائیل بخاطر تبلیغات منفی آنها درزمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ، دارد آرام وآهسته انتقام میگیرد.وکارش را از به خدمت گرفتن چهره های محبوب آمریکایی ودرعین حال ضداسرائیلی شروع کرده است . انگار یک کودتای نرم علیه قدرت لابی صهیونیستی درحال شکل گیریست.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر