1

وزارت راه و شهرسازی میزان اجاره مسکن ۹۹ ساله را افزایش نداده است،

  • کد خبر : 57024
  • ۲۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۴

افزایش عوارض پروانه ساخت، مالیات نقل و انتقال و افزایش قیمت منطقه‌ای، موجب بالا رفتن میزان اجاره زمین مسکن‌های ۹۹ ساله شده است.

خبرگزاری فارس: ۳ عامل افزایش اجاره زمین‌های ۹۹ساله/ وزارت ‌شهرسازی بی‌تقصیر است

این مقام مسئول که نخواست نامش فاش شود در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس  افزود: وزارت راه و شهرسازی میزان اجاره مسکن ۹۹ ساله را افزایش نداده است، بلکه سایر مولفه‌ها مثل عوارض سالیانه شهرداری و پروانه ساخت، افزایش مالیات نقل و انتقال و قیمت منطقه‌ای باعث می‌شود تا میزان اجاره زمین ۹۹ ساله نیز به تبعیت از این مؤلفه‌ها بالا برود.

وی ادامه داد: یک قرارداد اجاره داریم که ۱۰ درصد قیمت منطقه‌ای است و سالی هم ۵ درصد به زمین‌های مسکن مهر ۹۹ ساله اضافه می‌شود، بنابراین قیمت منطقه‌ای را وزارت راه و شهرسازی تعیین نمی‌کند چرا که این قیمت را سازمان امور مالیاتی و وزارت امور اقتصادی تعیین و ابلاغ می‌کنند.

این مقام مسئول اضافه کرد: سرانه مسکونی هر منطقه در مسکن‌های مهر ۹۹ ساله با هم متفاوت است ، بنابراین احتمال دارد سرانه زمین یک واحد مسکونی ۲۰ متر سرانه زمین و برای یک واحد مسکونی دیگر ۶۰ مترمربع باشد.

وی اضافه کرد: پس این افزایش اجاره زمین یک عدد ثابتی نیست که بتوان گفت قراردادهای اجاره مسکن ۹۹ ساله چند درصد افزایش یافته است.

*وزارت راه و شهرسازی اجاره مسکن ۹۹ ساله را افزایش نداده است

این مقام مسئول ادامه داد: به هر حال اجاره زمین مسکن ۹۹ ساله نیز به تابعیت از افزایش قیمت منطقه‌ای رشد می‌کند و  به معنی این است که وزارت راه و شهرسازی اجاره مسکن ۹۹ ساله را افزایش نداده است.

وی تاکید کرد: وزارت راه و شهرسازی دنبال افزایش اجاره زمین ۹۹ زمین ساله نیست چرا که مبنای تغییر آن مالیات نقل و انتقال، عوارض سالیانه و قیمت منطقه‌ای است و چون قیمت منطقه‌ای افزایش می‌یابد میزان اجاره‌بهای زمین مسکن مهر ۹۹ ساله نیز بالا می‌رود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=57024

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر