1

ثبت نقل و انتقال خودروها در دفترخانه‌ها اجباری نیست

  • کد خبر : 57029
  • ۲۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۱

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی گفت: در ۹ ماهه اول امسال شش درصد تلفات تصادفات و در آبان ماه سالجاری ۸٫۵ درصد این آمار کاهش یافت که امیدواریم در آذرماه نیز از تعداد این تلفات کاسته شود.

سردار دکتر اسکندر مومنی در حاشیه برگزاری جلسه بازآموزی رانندگان ناوگان عمومی حمل مسافر که امروز در شهرک آزمایش برگزار شد، افزود: در ۹ ماهه اول امسال با رانندگانی که تصادفات منجر به فوت و جرح داشته‌اند برخورد و دفترچه رانندگی آنها گرفته شده است که تعداد آنان از آبان ماه سال جاری تا کنون به ۱۰۰ مورد می‌رسد.

وی درباره حوادث رانندگی استان تهران اظهار کرد: به دلیل افزایش سفرها آمار تلفات استان تهران هر ساله بیشتر بوده اما امسال کاهش یافته است.

رییس پلیس راهور ناجا در پاسخ به این سوال ایسنا که آیا ثبت نقل و انتقال خودروها در دفاتر اسناد رسمی الزامی است؟ گفت: رانندگان می‌توانند به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنند، پلاک‌ خودروی آنان تعویض و سند مالکیت صادر می‌شود اما بر اساس قانون اجباری برای مراجعه به دفترخانه ندارند.

وی با اشاره به همکاری بسیار خوب مردم در اجرای طرح زوج و فرد گفت: مردم در اجرای این طرح همکاری بسیار خوبی با پلیس داشتند البته اجرای چنین طرح‌هایی روش پایداری نیست و لازم است موضوع آلودگی هوا به صورت ریشه‌ای حل و تلاش شود که منشا آلودگی رفع شود. یکی از مهمترین منشا‌ءهای آلودگی هوا سوخت و خودرو است و لازم است سوخت و خودروهای ما با استاندارد یورو۴ عرضه شوند.

رییس پلیس راهور ناجا در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به پرسش ایسنا درباره اقدامات پلیس در اجرای طرح زوج و فرد و سراسری شدن این طرح، اظهار کرد: لازم است راه‌حل‌های دراز مدت برای رفع آلودگی هوا در پیش گیریم و منشاء آلودگی را رفع کنیم.

وی تصریح کرد: سال گذشته و امسال خودروها باید با استاندارد یورو ۴ عرضه می‌شدند و دلیلی ندارد خودرویی با ۱۸ لیتر مصرف فعالیت کند در این شرایط لازم است وظیفه نظارتی خود را به درستی انجام دهیم.

مومنی افزود: لازم است در تولید خودرو استانداردهای لازم را در نظر گیریم و خبری شنیدم مبنی بر اینکه از اوایل سال آینده قرار است سوخت یورو ۴ عرضه شود و از شنیدن این خبر خوشحال شدم ما نیز ملزم هستیم مواردی که سازمان استاندارد یا محیط زیست تایید یا رد می‌کند را اعلام کنیم و در موعد مقرر جلوی شماره‌گذاری خودروها را بگیریم و امیدواریم این بار محکم بیایستند و عقب‌نشینی نکنند.

وی با اشاره به کاتالیست خودروها اظهار کرد: خودروهایی وارد بازار شده‌اند که از کاتالیست برخوردار نبوده‌اند از سوی دیگر یدک کاتالیست نیز در بازار موجود نیست و پس از فرسوده شدن کاتالیست خودروها صاحبان آن مجبور می‌شوند که کاتالیست را برای بهبود وضعیت موتور خود بردارند.

مومنی از مردم درخواست کرد که تا حد امکان استفاده از خودروهای تک سرنشین را کاهش دهند.

رییس پلیس راهور ناجا درباره راه‌اندازی مجدد سرویس ادارات، اظهار کرد: لازم است سرویس‌های آسان، سریع، ایمن و در دسترسی داشته باشیم این کار می‌تواند در کاهش تولید سفر موثر باشد.

وی جاده‌های کشور به عنوان عامل مهمی در وقوع تصادفات دانست و گفت: ما روی یک عامل تاکید نمی‌کنیم چرا که در وقوع تصادفات هم خودروها هم جاده‌ها و هم راننده‌ها نقش دارند و راننده در صورت برخورداری از شرایط لازم می‌تواند نقص‌های عوامل دیگر را نیز تا حد امکان پوشش دهد.

مومنی در پایان تاکید کرد مردم حقوق و تکالیفی دارند و برخورداری آنان از خودرو و راه ایمن را پیگیری می‌کنیم.

ایسنا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=57029

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر