1

خواهرخوانده جدید هرمزگان از چین می‌آید

  • کد خبر : 59887
  • ۰۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۹

استاندار هرمزگان گفت: در نشست استاندار هرمزگان با سفیر چین، پیشنهاد خواهرخواندگی هرمزگان و گوانگجو چین به مقامات سفارت چین در تهران ارائه شد.

خبرگزاری فارس: خواهرخوانده جدید هرمزگان از چین می‌آید

استاندار هرمزگان پنج‌شنبه شب در دیدار با سفیر چین در تهران با بیان اینکه اراده مسئولان چین و ایران برای گسترش ارتباطات واقعی و عمقی است، اظهار داشت: سفر مسئولان سفارت و بازدید دیگر مقامات از دو کشور نشانگر همین اراده است.

وی با بیان اینکه روابط ایران و چین می‌تواند، الگوی خوبی برای روابط سایر کشورها باشد، ادامه داد: باید برای توسعه هرچه بیشتر، سطح ارتباطات را ارتقا داد.

استاندار هرمزگان با اشاره به ظرفیت‌ها و ویژگی‌های هرمزگان، خاطرنشان کرد: می‌توان با تشابهات و قابلیت‌های مشترک هرمزگان و گوانگجو، زمینه خواهرخواندگی دو استان را فراهم کرد.

عزیزی تصریح کرد: اگر بتوانیم ارتباطات را نهادینه  و کاربردی کنیم و از ارتباطات اداری به سمت ارتباطات عملی پیش برویم، مطمئناً راه بهره‌گیری از ظرفیت‌های مشترک را در بین دو کشور پیدا کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی نیز در هرمزگان ظرفیت‌های خوبی دارد، افزود: تقویت ارتباطات بخش خصوصی می‌تواند به کمک ظرفیت‌های دولتی و گردشگری طبیعی بیاید و زمینه‌ساز ارتباطات بیش از پیش باشد.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه ۲۶ فوریه به اتفاق هیئت همراه متشکل از تاجران و بازرگانان هرمزگانی و مسئولان به کشور چین سفر خواهد کرد، بیان داشت: همواره بر توسعه عملی روابط و اجرای تصمیمات اخذ شده در سفرها تأکید داریم.

وی ابراز داشت: برخورداری هرمزگان از شبکه ریلی، زمینی و دریایی سبب شده است تا این استان در حوزه ترانزیت و حمل و نقل از قابلیت‌های مهمی برخوردار شود.

عزیزی اضافه کرد: در هرمزگان پذیرای سرمایه‌گذاران چینی در حوزه‌های تولید انرژی و توسعه شبکه ارتباطی هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه پیشنهاد خواهرخواندگی هرمزگان و گوانگجو به مقامات سفارت چین در تهران ارائه شده است، افزود: همچنین تمایل داریم، ارتباطات بین این دو استان نیز مؤثر وکارآمد شود.

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=59887

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر