3

خط مشی تیم جدید امنیتی اوباما چیست؟

  • کد خبر : 61023
  • ۱۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۷

وزرای جدید دولت اوباما در وزارت خارجه و پنتاگون تاثیر فوری و اساسی بر سیاست خارجه آمریکا ندارند.

به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از آنتی وار،بسیاری که مخالف سیاست خارجه مبتی بر توسعه طلبی نظامی و جنگ طلبانه آمریکا هستند با انتصاب سناتور” چاک هگل” برای ریاست پنتاگون دلگرم شدند.هگل که مخالف اقدام نظامی علیه ایران است به جنگ با عراق رای داده بود و از تحریمهای چند جانبه علیه ایران حمایت کرده بود و سال گذشته در مقاله ای در روزنامه واشنگتن پست نقل کرده بود که در مورد ایران همه گزینه ها از جمله گزینه نظامی روی میز است.
بسیاری در واشنگتن بر این باورند که گزینه های اوباما برای وزارت خارجه و پنتاگون تاثیر فوری و اساسی بر سیاست خارجه آمریکا دارد.

از آنجا که در این ایده بیشتر بر کاندیدای مورد نظر توجه دارد تا سیاست ،این نگرش کاملا اشتباه است.وزرای کابینه بر اساس رویکرد رئیس جمهور عمل می کنند .

باراک اوباما به دنبال اتخاذ یک سیاست خارجه در راستای منافع ملی آمریکا است.

با این وجود چاک هگل در مقایسه با نومحافظه کاران در سیاست خارجه میانه روتر است.انتخاب چاک هگل از سوی اوباما بیانگر آن است که اوباما در دور دوم ریاست جمهوری سیاست خارجه مسالمت آمیز را اتخاذ می کند اما نمی توان به آن اطمینان کرد.

” جان برنان” که به سمت ریاست سازمان سیا منصوب شده است پیشتر طراح عملیات ویرانگر پهبادهای آمریکا بوده است.برنان همچنین مسئول ” لیست کشتار” است که تاکنون به کشته شدن ۳ شهروند آمریکایی انجامیده است.
نباید فراموش کنیم که در زمان جرج بوش ، برنان به عنوان دست راست ” جرج تنت در گردآوری اطلاعات دروغین که منجر به حمله نظامی به عراق شد دست داشته است.
در صورتی که رئیس جمهور به دنبال توسعه طلبی نظامی از طریق عملیات سری یا نیروهای ویژه عملیاتی باشد اهمیت چندانی برخوردار نیست که چه کسی مسئول اجرای آن خواهد بود و یا به حمایتهای خود از مخالفان سوری ادامه دهد و درصدد دخالت در امور داخلی دیگر کشورها باشد خط مشی سیاسی خردمندانه اتخاذ کند و اهمیتی هم ندارد که چه کسی برای هدایت آن منصوب می شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=61023

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر