1

«عروسک‌گردان» اصلی رسوایی تبانی فوتبال جهان

  • کد خبر : 62252
  • ۱۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۵

بنابه نوشته یک روزنامه آلمانی سررشته تمام امور مربوط به رسوایی تبانی اخیر در فوتبال جهان در دست یک مرد ۴۸ ساله سنگاپوری است.

۲ روز پس از آنکه از قول راب ویت‌رایت، رئیس یوروپل (پلیس اروپا) اعلام شد سازمانش شبکه ای مجرم را شناسایی کرده که حداقل ۴۲۵ داور، بازیکن و دیگر مقامات  به ۳۸۰ فقره تبانی در مسابقات شامل لیگ قهرمانان اروپا و مقدماتی جام جهانی متهم هستند، روزنامه بیلد با انتشار گزارشی ابعاد تازه‌ای از این ماجرای هولناک را فاش کرده است.

براساس این گزارش سر رشته همه امور چنین فاجعه‌‌ای در دستان «دان تان سیت‌ انگ»، شهروند ۴۸ ساله سنگاپوری است. کسی که از منزلش این جریان را هدایت کرده و ارکان فوتبال را همچون عروسک خیمه‌شب بازی، از راه دور وادار به تبانی کرده است.

در این گزارش عنوان شده در سندیکای شرط‌بندی خاور دور،‌ این مرد آسیایی نقش عمده‌ای ایفا می‌کند و کارهای غیرقانونی‌اش توسط یکی از نزدیکانش پس از دستگیری در سال ۲۰۱۱ در فنلاند، برای اولین بار افشا شده است.

در این گزارش با چاپ تصویری از فرد خاطی عنوان شده او در کشورش معروف به «ضامن»‌است، تلاش کرده بازی فنرباغچه با بارسا در لیگ قهرمانان اروپا دست به تبانی زند. در ایتالیا نیز او با تبانی سعی کرده تیم دسته دومی «یو. اس‌البینول» به دسته یک(سری A ) صعود کند.

بیلد در مقاله خود عنوان می کند یک روزنامه نگار کانادایی به نام «دکلان هیل» سیستم پیچیده کارهای غیرقانونی «تان سیت» را شناسایی و کشف کرده و آن را در اختیار یوروپل گذاشته تا اکنون مقامات این سازمان در تلاش برای گردآوری مدارک کافی جهت صدور فرمان دستگیری «ضامن» سنگاپوری باشند.

بر اساس اطلاعاتی که روزنامه‌نگار کانادایی گردآوری کرده، مظنون سنگاپوری زندگی مجللی داشته و به طور گسترده مرتبط با گروه‌های مافیایی در امر شرط بندی در آسیا است.

این گزارش تکان دهنده در حالی منتشر شده که پلیس اروپا ۴۸ ساعت قبل اعلام کرد ۲۸ مورد دستور بازداشت بین‌المللی صادر کرده و ۵۰ نفر نیز دستگیر شده اند.

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=62252

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر