3

دزفولی: فنایی و مردای در کمیته داوران نقش دکور دارند

  • کد خبر : 64296
  • ۳۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۹:۱۰

داوری فوتبال کشورمان این روزها شرایط خوبی ندارد. از طرفی فنایی و مرادی از کمیته داوران استعفا دادند و از سوی دیگر ترکی به خاطر اعتراضات تیمها از داوری اعلام کرده که دیگر در مجامع داخلی-بین‌المللی سوت نمی زند.

با توجه به اتفاقات اخیر داوری و کنار رفتن مرادی و فنایی از کمیته داوران چند تن از کارشناسان داوری درباره این موضوعات نظراتی دادند که در ادامه از نظر خواهیم گذراند.

**مسئولان فدراسیون فوتبال از اصفهانیان حمایت نمی‌کنند

علی خسروی  گفت: فنایی و مرادی در مسابقات بین‌المللی سوت زدند، آنها ویترین داوری کشور هستند.

کارشناس داوری اظهار داشت: به هر حال هشت ماه از تصویب آئین نامه داوران می‌گذرد اما فنایی و مرادی موضوع خاصی را در داوری مورد بررسی قرار ندادند. به خاطر همین این ۲ داور نسبت به قضاوت دلسرد شدند.

خسروی بیان داشت: سیاست غلط کمیته دپارتمان باعث شده که در چند وقت اخیر مشکلاتی در زمینه داوری فوتبال کشورمان بوجود آید.

کارشناس داوری تصریح کرد: با اینکه اصفهانیان منتخب هیات های فوتبال است اما اعضای هیات رئیسه از وی حمایت نمی‌کنند. حتی شایعه شده که هیات رئیسه به دنبال جانشینی برای اصفهانیان هستند.

وی در ادامه بیان کرد: مسئولان فدراسیون فوتبال به جای اینکه اصفهانیان، رئیس کمیته داوران را به جلسه بررسی عملکرد داوران دعوت کنند، عسگری را به این جلسه آوردند. به نظر می‌رسد آنها می‌خواهند اصفهانیان را کنار بگذارند.

خسروی عنوان کرد: آئین نامه داوران به تصویب فدراسیون فوتبال رسیده است اما اعضای کمیته دپارتمان آن را اجرا نمی‌کنند. کمیته داوران از اختیاراتشان اطلاعی ندارند.

وی درباره کناره گیری ترکی از قضاوت در لیگ برتر گفت: ترکی سومین بار است که از داوری کناره گیری می‌کند. هجمه به داوری در یک سال اخیر به اوج رسیده است.

مسئولان فدراسیون فوتبال هم اقدامی در جهت بر طرف کردن اختلافات بین دپارتمان و داوران انجام نمی‌دهند.

خسروی در ادامه بیان داشت: مسئولان داوری از ترکی حمایت نمی‌کنند به خاطر همین وی قصد کناره‌گیری از داوری را دارد. به نظرم وی با وساطت مسئولان داوری دوباره قضاوت خواهد کرد.

وی درباره اعتراض تیمها به نحوه داوری در لیگ برتر گفت: تیمهای لیگ برتر حق دارند که نسبت به داوری اعتراض کنند چرا که اشتباهات داوری در چند هفته اخیر زیاد بوده است. برخی از مسئولان داوری خودشان را به خواب خرگوشی زده اند و قضاوت نادرست داوران را قبول ندارند. عسگری باید برکنار شود.

**دزفولی: فنایی و مردای در کمیته داوران  نقش دکور دارند

کارشناس داوری کشورمان گفت: مسئولان دپارتمان داوری نمی‌گذارند که اعضای کمیته داوران کار کنند. فنایی و مرادی نقش دکور را در کمیته داوران داشتند و کار موثری در این کمیته انجام نمی‌دادند. به خاطر همین کنار رفتند.

وی در ادامه بیان داشت: اعضای کمیته دپارتمان رفتار مناسبی با مربیان و مدیران تیمهای لیگ برتر ندارند. اگر آنها با خوش رویی برخورد کنند نتیجه بهتری نصیبشان خواهد شد.

دزفولی تصریح کرد: آئین نامه داوران چند ماهی است که به تصویب رسیده اما اعضای کمیته داوران اقدامی در جهت ارتقای سطح داوری انجام نداند. تاج رئیس سابق کمیته داوران اجازه دخالت به کسی را نمی‌داد، اما برخی از مسئولان داوری از حجب و حیای اصفهانیان سوء استفاده می‌کنند.

وی درباره راهکارش برای برطرف کردن اختلافات بین کمیته داوران و دپارتمان گفت: هر دو کمیته باید وظایفشان را براساس آئین‌نامه داوران انجام دهند. با تبادل افکار می توانند داوری را به وضعیت مطلوبی برسانند.

**استعداد‌یابی در داوری باید اتفاق بیافتد

دزفولی تصریح کرد: متاسفانه عسگری رئیس کمیته دپارتمان جزو داوران بین‌المللی کشورمان نبوده اما چند سالی که این سمت را بر عهده دارد. من نمی‌دانم که عسگری چه اصراری دارد که در کمیته دپارتمان بماند. جذابیت فوتبال با برنامه‌های عسگری از بین رفته است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: به نظرم این رفت و آمدها در کمیته داوران به صلاح فوتبال نیست. داوران آزادی عمل ندارند و نمی‌توانند به راحتی مشکلاتشان را با مسئولان فوتبال در میان بگذارند.

tjc.ir

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=64296

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر