2

نقشه راه برای مبارزه با پولشویی تنظیم و به نظام مالی کشور ابلاغ شده است.

  • کد خبر : 6444
  • ۳۰ تیر ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۳

‘سیدحمید پورمحمدی ‘ چهارشنبه بعدازظهر در همایش ‘بررسی اقدام ها و دستاوردهای مبارزه با پولشویی’ با اشاره به فعالیت های انجام شده در این زمینه گفت: نظام بانکی کشور تلاش هایی را در سه محور سیاست گذاری و تنظیم مقررات ، فناوری اطلاعات و شفافیت عملکردها و اقدام های اجرایی برای مبارزه با پولشویی انجام […]

‘سیدحمید پورمحمدی ‘ چهارشنبه بعدازظهر در همایش ‘بررسی اقدام ها و دستاوردهای مبارزه با پولشویی’ با اشاره به فعالیت های انجام شده در این زمینه گفت: نظام بانکی کشور تلاش هایی را در سه محور سیاست گذاری و تنظیم مقررات ، فناوری اطلاعات و شفافیت عملکردها و اقدام های اجرایی برای مبارزه با پولشویی انجام داده است.
به گفته ی وی برهمین اساس ۱۰ دستورالعمل و نقشه راه برای مبارزه با پولشویی تنظیم و به نظام مالی کشور ابلاغ شده است.
وی شناسایی معاملات مشکوک ، گزارش واریز نقدی وجوه بیش از سقف ۱۵ میلیون تومان ، نحوه تعیین سطح فعالیت مورد انتظار مشتری در موسسات اعتباری و رعایت مقررات مبارزه با پولشویی درحوزه بانکداری الکترونیکی را از اهم دستورالعمل های تدوین شده عنوان کرد.
قائم مقام بانک مرکزی گفت: علاوه بر این ۱۰ دستورالعمل ،۲۲ فضای حقوقی دیگر نیز براساس مصوبات هیات وزیران و شورای پول و اعتبار به نظام بانکی ابلاغ شده است.
وی دستورالعمل بازرسی مالی ، تهیه مقررات ناظر بر تاسیس ، دستورالعمل نحوه فعالیت بانک های قرض الحسنه و دستورالعمل لزوم شناسایی مشتریان بانک ها ، را از موارد مهم ابلاغ شده در فضای حقوقی عنوان کرد.
پورمحمدی ساماندهی تعاونی های اعتبار، صرافی ها و لیزینگ ها را از دیگر اقدام های بانک مرکزی برای مبارزه با پولشویی ذکر کرد و افزود: براین اساس کلیه صرافی های مجاز و غیرمجاز از یکدیگر جدا شدند و نرم افزاری نیز در ۶۰۰ صرافی کشور نصب شده است.
به گفته ی وی هم اکنون صرافی های مجاز تحت کنترل بانک مرکزی هستند، ضمن آنکه نرم افزاری نیز برای قرض الحسنه ها تهیه شده است.
وی تاکید کرد: هیج فعالیت مالی در کشور انجام نمی شود، مگر آنکه توسط بانک مرکزی مورد نظارت و کنترل قرار گیرد.
در این همایش که امروز بعدازظهر به کار خود پایان می دهد،’سیدشمس الدین حسینی’،وزیر اموراقتصادی و دارایی، ‘مرتضی بختیاری’ ،وزیر دادگستری ، معاونان وزیر اموراقتصادی و دارایی و نکونام رییس اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی حضور دارند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=6444

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر