3

فقر فرهنگی عامل ابتلا به ایدز

  • کد خبر : 64679
  • ۰۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۸:۲۷

معاون فرماندار آمل ناآگاهی و فقر فرهنگی را عامل اصلی ابتلا به بیماری ایدز عنوان کرد.

سید جعفر رسولی شامگاه سه شنبه در جلسه کمیته فنی مبارزه با ایدز شهرستان آمل با اشاره به اینکه آموزش و اطلاع‌رسانی در زمینه ایدز بسیار موثر بوده و گام بلندی برای پیشگیری از این بیماری است، تصریح کرد: برنامه‌های آموزشی خوبی را تدارک دیده‌ایم که می‌توان به پخش تراکت‌های آموزشی میان دانش‌آموزان، نصب پارچه نوشته‌هایی در زمینه ایدز، گنجاندن اطلاعاتی در خطبه‌های نماز جمعه و پخش تراکت‌های آموزشی میان نمازگزاران و ارسال نامه‌هایی با شعار بهداشتی در ارتباط با ایدز برای اطلاع‌رسانی در این زمینه به ادارات مختلف شهرستان اشاره کرد.

وی با بیان اینکه بیشترین موارد ابتلا به ایدز از طریق معتادان تزریقی است، اظهار داشت: برنامه‌های مناسبی برای آموزش معتادان و جلوگیری از گسترش ایدز در آمل اجرا می‌شود.

معاون فرماندار آمل تصریح کرد: درباره شناسایی و ساماندهی معتادان پرخطر که احتمال ابتلا به ایدز در آن‌ها بیشتر از دیگران است نیز باید هر چه سریع‌تر شبکه بهداشت و درمان با همکاری نیروی انتظامی اقدام کند.

وی با بیان اینکه برگزاری جلسات منظم کمیته مبارزه با ایدز در شهرستان آمل در افزایش سطح آموزش‌های لازم در این شهرستان بسیار موثر است، افزود: ایدز بیماری بی‌علاجی است و به این دلیل باید تنها در راستای افزایش آموزه‌های مردم و اقشار مختلف تلاش کرد و در این ‌باره باید کمیته مبارزه با ایدز شهرستان نقش خود را به شایستگی ایفا کند.

رسولی خاطرنشان کرد :دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش باید در این هفته با استفاده از کارشناسان و متخصصان امر، جلسه‌هایی برای دانشجویان و دانش‌آموزان برگزار کرده تا آنها را از خطرهای بیماری ایدز آگاه کنند.

وی با بیان اینکه ناآگاهی و فقر فرهنگی باعث بروز بیماری ایدز در جامعه می‌شود، گفت: در جامعه باید طوری فرهنگ‌سازی شود که گویا خطر این بیماری همیشه در کمین است.

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=64679

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر