2

تهیه طرح دو فوریتی برای تامین اعتبارات وام ازدواج

  • کد خبر : 65179
  • ۰۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۹:۴۷

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی دلیل توقف پرداخت وام ازدواج را اتمام اعتبارات صندوق قرض‌الحسنه عنوان و اظهار کرد: دولت باید وام‌های ازدواج را از محل وجوه اداره شده پرداخت کند که به دلیل منع قانونی، طرح دو فوریتی را در این رابطه ارائه خواهیم کرد.

عبدالرضا عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با اشاره به توقف پرداخت وام پنج میلیونی ازدواج گفت: بنده در این رابطه از رییس کل بانک مرکزی و برخی از مدیران بانکی سوال کردم و حتی در جلسه شورای عالی اشتغال نیز این موضوع را مطرح کردم.

عزیزی افزود: طبق توضیحات ارائه شده وام‌های ازدواج از طریق صندوق قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود که به دلیل آنکه ۱۰۱ درصد از این صندوق برای وام ازدواج پرداخت شده است دیگری اعتباری برای پرداخت وام باقی نمانده است.

وی توضیح داد:‌ در چنین شرایطی باید کاری کنیم تا وام‌های ازدواج از محل وجوه اداره شده پرداخت شود؛ به همین دلیل در تلاشیم تا به زودی طرح دو فوریتی را به مجلس در خصوص خوداشتغالی و پرداخت وام ازدواج از محل وجوه اداره شده برای جوانان ارائه کنیم تا این مشکل کنونی در کل ایران به زودی حل شود.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه دولت قصد دادن وام‌های ازدواج را دارد، گفت: دولت می‌خواهد که وام ازدواج بدهد اما منابع صندوق قرض‌الحسنه تمام شده و منع قانونی برای برداشت از محل دیگر برای پرداخت وام وجود دارد چرا که دولت فقط باید از محل صندوق قرض‌الحسنه وام‌های ازدواج را پرداخت کند.

عزیزی افزود: مجلس باید قانونی را تصویب کند تا دولت بتواند از محل وجوه اداره شده وام‌های ازدواج را پرداخت کند قانونی که فعلا وجود ندارد به همین دلیل فعلا پرداخت وام‌های ازدواج متوقف شده است تا محل جدید تامین اعتبارات مشخص شود که دولت بتواند دوباره وام بدهد. این خود دلیلی است که باید هر چه سریعتر طرح دو فوریتی در مجلس به تصویب برسد.

عزیزی توضیح داد: اتمام اعتبارات صندوق قرض‌الحسنه همچون این است که ما یک قلکی داشته باشیم که تمامی پول آن را خرج کرده‌ایم و دیگر نمی‌توانیم از آن برداشت کنیم. وضعیت دولت نیز اینگونه است و دیگر اعتباری در صندوق قرض‌الحسنه باقی نمانده که بتواند از محل آن وام پرداخت کند.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس همچنین در خصوص احتمال افزایش میزان وام در صورت تامین اعتبارات، گفت: این موضوع باید بررسی شود چرا که طبیعتا اگر قرار باشد میزان وام ازدواج افزایش پیدا کند به تعداد کمتری اختصاص پیدا می‌کند. هر چه مبلغ بالاتر رود میزان پرداختی نیز کمتر می‌شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=65179

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر