1

دولتمردان ایران اجازه ورود دیپلمات آمریکایی به کشور را نخواهد داد

  • کد خبر : 65543
  • ۰۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۴

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اجازه ورود دیپلمات آمریکایی به کشور را نخواهیم داد و فعالیت هسته‌ای ایران ربطی به کشورهای غربی ندارد.

اسماعیل کوثری نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به پیشنهاد لایحه‌ای به دولت آمریکا از سوی دمکراتهای کنگره این کشور در مورد اعزام دیپلمات به ایران گفت: دولتمردان ایران اجازه ورود دیپلمات آمریکایی به کشور را نخواهد داد و فعالیت هسته‌ای ایران ربطی به کشورهای غربی ندارد.

وی افزود: فعالیت هسته‌ای ایران تحت نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و مطابق با قوانین NPT بوده و آژانس انرژی اتمی نیز در همین راستا اقدامات نظارتی را انجام داده است.

کوثری تصریح کرد: ما صراحتا اعلام می‌کنیم که هیچ کشوری حق دخالت در فعالیت‌های هسته‌ای ایران و ایجاد پیش‌شرط برای کاهش آن فعالیت‌ها را ندارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان اظهار داشت: ایران از موضع خود در برابر انرژی هسته‌ای عقب‌نشینی نخواهد کرد.

گفتنی است به گزارش نشریه هیل که یک نشریه وابسته به کنگره امریکا است، دمکرات‎های مجلس نمایندگان امریکا با پیشنهاد لایحه از دولت این کشور خواسته‎اند تا دیپلمات را به ایران اعزام کرده و تلاش کند تا ایران برنامه انرژی هسته‎ای خود را متوقف کند.

باربارا لی که این لایحه را پیشنهاد داده در همین خصوص اعلام کرد که دولت امریکا باید به سیاست تماس برقرار نکردن با ایران خاتمه دهد چرا که این سیاست اکنون باعث شده تا از برگزاری هرگونه تماس و مذاکره مستقیم میان واشنگتن و مقامات ایرانی جلوگیری شود.

لازم به ذکر است امریکا در حالی صحبت از مذاکره با جمهوری اسلامی ایران را مطرح کرده است که همزمان به تهدید و اعمال تحریم علیه ایران ادامه می‎دهد،سیاستی که خود آشکارا از صادق نبودن واشنگتن در طرح این موضوع حکایت دارد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=65543

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر