1

قانون نظارت بر رفتار نمایندگان باید هرچه سریع‌تر در مجلس اجرایی شود

  • کد خبر : 38107
  • ۱۰ مرداد ۱۳۹۱ - ۹:۵۳

نمایندگانی که از سلامت و درستی کارشان مطمئن هستند از اجرای این قانون ناراضی نخواهند بود

افق نیوز:(ofoghnews.ir) یک عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس، با تاکید به اینکه قانون نظارت بر رفتار نمایندگان باید هرچه سریع‌تر در مجلس اجرایی شود، گفت: با اجرای این قانون، هر نماینده براساس چارچوب‌های مشخص، فعالیتش را انجام می‌دهد و جلوی تخلفات احتمالی گرفته می‌شود.

اسماعیل کوثری با تاکید به اینکه تمامی طرح‌ها و لوایح مصوب مجلس باید در مدت زمان مشخص اجرا شود، گفت: طبق روال قانونی باید آیین‌نامه تمام طرح‌ها و لوایح پس از تصویب مجلس و تبدیل شدن به قانون، نوشته شده تا در مدت زمان مشخص اجرا گردد، این رویکرد مشمول قانون نظارت بر رفتار نمایندگان نیز می‌شود که باید هرچه سریع‌تر در مجلس اجرایی شود.

وی با بیان اینکه اجرای قانون نظارت بر رفتار نمایندگان جنبه بازدارندگی دارد، توضیح داد: با اجرای این قانون هر نماینده‌ای می‌داند که در چه چارچوبی باید فعالیت‌های خود را انجام دهد، براین اساس اگر خدای ناکرده نماینده‌ای تخلفی را انجام داد، مطمئنا باید انتظار برخورد را نیز داشته باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: از آنجا که نمایندگان با تصویب جزییات طرح نظارت بر رفتار نمایندگان آن را تبدیل به قانون کرده‌اند، خودشان به خوبی می‌دانند که چگونه با تخلفات احتمالی برخورد می‌شود، براین اساس هیچ‌گاه حرف و حدیثی در اجرای این قانون به وجود نخواهد آمد.

کوثری در عین حال تاکید کرد: هیات نظارت برای رسیدگی به تخلفات نمایندگان طبق قانون نظارت بر رفتار نمایندگان باید از افرادی تشکیل شود که بتوانند به درستی کارهای نمایندگان را مورد رسیدگی قرار دهند.

وی با بیان اینکه نظارت دائمی باعث جلوگیری از تخلفات احتمالی نمایندگان می‌شود، گفت: نبود تخلف در مجلس یک امتیاز مثبت به شمار می‌آید که با اجرای قانون نظارت بر رفتار نمایندگان میسر می‌شود، مطمئنا چنین مجلسی می‌تواند بر دو قوه و دستگاه‌های نظارت کافی داشته باشد.

این نماینده اصولگرای مجلس نهم ادامه داد: نمایندگانی می‌توانند بر دستگاه‌های دیگر نظارت داشته باشند که در درجه اول خودشان کوچک‌ترین تخلف را انجام ندهند، این موضوع با اجرای قانون نظارت بر رفتار نمایندگان میسر می‌شود.

کوثری در پایان خاطرنشان کرد: نمایندگانی که از سلامت و درستی کارشان مطمئن هستند از اجرای این قانون ناراضی نخواهند بود و تنها ممکن است نمایندگانی که ذهن‌شان به سمت مسائل درست نمی‌رود، از اجرای این قانون رضایت نداشته باشند مطمئنا اجرای این قانون از بروز این اتفاقات جلوگیری می‌کند/ایسنا

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=38107

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر