1

رقابت تهران با کلان شهرهای اروپا در آینده نزدیک

  • کد خبر : 66712
  • ۱۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۴

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس اظهار داشت:چنانچه پروژه‌های شهری با همین سرعت پیشرفت کنند، تهران قطعاً می‌تواند حتی با کلان شهرهای اروپایی نیز رقابت کند.

به گزارش افق با گذشت دو هفته از افتتاح تونل بزرگ نیایش، واکنش نمایندگان مجلس در خصوص این تونل و ویژگی‌های آن همچنان ادامه دارد، چنان‌چه سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در آخرین اظهار نظر در مورد تونل نیایش گفت: تا کنون در تهران طرحی با این فناوری بهره‌برداری نشده بود.

مهندس مهرداد لاهوتی افزود: تونل نیایش در حد استانداردهای اروپایی ساخته شده و در کشورهای آسیایی نیز پروژه‌ای با این تکنولوژی منحصر به فرد کمتر به اجرا در آمده است.

وی با تأکید بر این که طی چند سال اخیر اقدامات بسیار بزرگ و چشمگیری در شهر تهران صورت گرفته، اظهار کرد: پایتخت کشورمان در حال حاضر به یکی از پایتخت‌های برجسته دنیا تبدیل شده و چنان‌چه اقداماتی از قبیل ساخت تونل نیایش با همین روند اجرا شده و پروژه‌های شهری با همین سرعت پیشرفت کنند، تهران قطعاً می‌تواند حتی با کلان شهرهای اروپایی نیز رقابت کند.

لاهوتی با اشاره به این که در قانون هم اهداف و هم تکالیف به صورت واضح بیان و سهم حمل و نقل عمومی از نقل و انتقالات شهری ۷۵ درصد تعیین شده، تصریح کرد: در قانون مقرر شده ۵۰ درصد هزینه توسعه خدمات شهری بر عهده دولت است و همچنین طبق قانون دولت باید سالیانه ۴ هزار میلیارد تومان در جهت توسعه حمل و نقل عمومی درون شهری بپردازد.

وی با بیان این که از این ۴ هزار میلیارد تومان، دولت تا کنون کمتر از ۲ هزار میلیارد تومان آن را پرداخته، اضافه کرد: چنان‌چه دولت به وظایف خود عمل می‌کرد و اعتبارات مقرر را می‌پرداخت، امروز سهم حمل و نقل عمومی از نقل و انتقالات شهری حتماً بیشتر بود.

نایب رییس فراکسیون مدیریت شهری مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر این که هم اکنون ۶۰ درصد از جا به جایی‌های تهران توسط وسایل نقلیه عمومی انجام می‌شود، گفت: با وجود ایستگاه‌ها و خطوط موجود مترو، چنان‌چه تعداد قطارهای مترو افزایش یابد می‌توان از ظرفیت موجود تا دو برابر میزان فعلی استفاده کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=66712

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر