1

انتقاد «هاشم زاده» به شورای پروانه ساخت

  • کد خبر : 67617
  • ۱۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۳

ناصر هاشم زاده گفت: برخی از دوستان در شورای صدور پروانه ساخت تنها به کلیاتی چون درام و اکشن بسنده می‌کنند.

به گزارش افق «سید ناصر هاشم زاده» نویسنده فیلمنامه «پرواز زنبورها» درباره داستان فیلم و ارایه مجوز پروانه ساخت به فیلم گفت: طرحی را  آقای امرایی به من دادند که احساس کردم مناسب است. طرح ارایه شده  راجع به نوجوانی بود که اتفاقاتی برای آن رخ می‌دهد. براساس آن طرح دیگری آماده کردم، طرحی قرآنی و رئال و فیلمنامه را بر مبنای طرح  نوشتم که آقای امرایی برای دریافت پروانه ساخت به شورا ارایه کرد.

«پرواز زنبورها» مفهومی قرآنی را روایت می‌کند

وی در ادامه گفت: متاسفانه دوستان‌ به این فیلمنامه ایراداتی گرفتند که برایم  جای سؤال دارد. فیلمنامه «پرواز زنبورها» روندی دارد که به مسایل انسانی و خودسازی می‌پردازد و مفهومی قرآنی را روایت می‌کند اما ایرادهایی را دوستان به آقای امرایی گفتند که برای جای سؤال و تعجب دارد. اعمال نظر این دوستان در فیلمنامه، باعث می‌شود تا فیلمنامه به فیلمی اکشن بدل شود که اصلا از جنس داستان نیست. برخی از دوستان تنها به کلیاتی چون درام و اکشن بسنده می‌کنند یک اصولی در درام را می‌دانند و به همان اکتفا می‌کنند و به همه فیلمنامه‌ها آن را تعمیم داده و می‌گویند فیلمنامه فاقد درام است!

هاشم‌زاده در ادامه توضیح داد: برخی از فیلم‌نامه‌ها را باید با گونه خود قیاس کرد. ما باید به خوبی بتوانیم مسئله درونی را تبدیل به یک موضوع شریف انسانی و الهی بدل کنیم و یک اثر سالم بسازیم. البته هرکاری بدون ایراد نیست و باید تلاش شود تا به کمال برسد.

توجه به نگاه فیلمساز

وی در خاتمه افزود: فیلمنامه «پرواز زنبورها» را با توجه به خودسازی عمیق عرفانی که برای انسان رخ می‌دهد نوشتم.  به عقیده من باید به نوع نگاه فیلمساز که اولین ساخته خود را قرار است جلوی دوربین ببرد و چنین موضوعی را مد نظر قرار داده است احترام گذاشت.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=67617

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر