1

تعیین گزارشگر ویژه اقدامی ناصحیح بود

  • کد خبر : 68056
  • ۱۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۱:۳۳

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه گفت: بسیاری از مکانیز‌م‌های حقوق بشر معیوب است و تعیین گزارشگر ویژه برای کشورمان اقدامی غیرقانونی و ناصحیح بود.

افق(ofoghnews.ir) محمدجواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان امشب در پاویون فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) پیش از ترک کشور به مقصد ژنو، با اعلام این مطلب افزود: جمهوری اسلامی ایران از ابتدا پیروزی انقلاب در زمینه حقوق بشر فعالیت‌های خوبی داشته است و از عناصر فعال در این حوزه محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: حقوق بشر محور مباحث اسلامی است و دین مبین اسلام در این زمینه حرف‌های بسیار خوبی برای نوع بشر دارد.

دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان با اشاره به این مطلب که ۷۰ سال قبل اسناد سازمان ملل توسط عده‌ای سکولار و لیبرالیسم نوشته شده است، گفت: این اسناد یک جانبه‌گرایی دارد و ما باید سعی کنیم در این اسناد جایی برای تعالیم اسلامی باز کنیم.

محمدجواد لاریجانی خاطرنشان کرد: همانطور که غربی‌ها حق دارند هر جور که دل‌شان می‌خواهد زندگی کنند ما مسلمانان هم حق داریم براساس تفکر اسلامی عمل کرده و زندگی کنیم.

وی گفت: کشورهایی مانند آمریکا از نواقص موجود در مکانیزم‌های حقوق بشری سوءاستفاده می‌کنند و از حقوق بشر به عنوان یک ابزار برای فشار وارد کردن به کشورهای مستقل سود می‌برند.

دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان تصریح کرد:‌ غربی‌ها با این سوءاستفاده‌ها مطامع سیاسی خود را دنبال می‌کنند و ما شاهد بوده‌ایم که از بدو پیروزی انقلاب اسلامی کشور ما را مورد تهاجم قرار داده‌اند و نکته جالب این است که کشورهایی ما را تحت فشار قرار می‌دهند که خودشان بدترین کارنامه را در موضوع حقوق بشر داشته‌اند اما به خاطر ایستادگی ما در برابر ظلم و زیاده‌خواهی آنها ما را متهم می‌کنند.

محمدجواد لاریجانی به مکانیزم انتخاب گزارشگر خاص برای کشورمان اشاره کرد و گفت: این بدترین کاری بود که غرب بر علیه ایران انجام داد و البته نقطه قابل توجه این است که حرف‌های این گزارشگر همان چیزهایی است که وزارت امور خارجه آمریکا آنها را مطرح می‌کند.

وی با اشاره به این مطلب که ما با اسناد بسیار زیادی مطالب گزارشگر ویژه‌ را رد کرده‌ایم، گفت: ما تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا در شورای حقوق بشر نظر جمهوری اسلامی را قاطعانه بیان کنیم و نگذاریم حقوق کشورمان تضییع شود.

دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان تصریح کرد: ما در شکل‌گیری شورای حقوق بشر نقش مهمی داشتیم زیرا قبلاً این نهاد یک کمیسیون بود و تلاش‌ کشورهایی نظیر ما باعث شد که به شورای حقوق بشر تبدیل شود.

محمدجواد لاریجانی خاطرنشان کرد: سوءاستفاده‌های زیادی در زمینه مکانیزم‌های معیوب این شورا انجام شده است و ما با آگاهی از این نواقص که از زمان امام خمینی(ره) به آنها واقف بودیم تلاش کرده‌ایم تا با مشارکت فعال خودمان این مشکلات را به غرب گوشزد کنیم.

یکی از خبرنگاران خطاب به لاریجانی گفت:‌ آیا شما در این سفر اسنادی هم برای غیر واقعی بودن اظهارات گزارشگر ویژه احمد شهید ارائه خواهید کرد.

وی گفت: موضوع گزارشگر ویژه چند اشکال اساسی دارد تعیین گزارشگر ویژه برای کشورمان اقدام ناموجهی بود که متأسفانه ایران را به عنوان بزرگترین دموکراسی مورد هجمه قرار داد.

دبیر ستاد حقوق بشر گفت: کشورهایی در اطراف ما هستند که کمترین بویی از دموکراسی نبرده‌اند اما چون نوکر غرب هستند و مصالح آنها را تأمین می‌کنند غرب بر علیه آنها موضع‌گیری نمی‌کند و اصلاً به مسائل حقوق بشری آنها توجهی ندارند.

وی گفت: گزارش نوشته شده توسط احمد شهید نه تنها هیچ سند و مدرک درستی ندارد حتی قابل ارائه هم نیست.

محمدجواد لاریجانی افزود: احمد شهید از ابتدای انتخابش به عنوان یک گزارشگر ویژه از این برنامه تلویزیونی به برنامه تلویزیونی دیگری می‌رفت و به عنوان یک هنرپیشه در حال اجرای شوی تلویزیونی بود.

وی گفت: گزارشگر نباید از ابتدا نسبت به یک کشور موضع‌گیری کند و در این موضع‌گیری فحاشی کند بلکه باید برای نوشتن گزارش به اسناد درست دسترسی پیدا کند.

لاریجانی افزود: احمد شهید همان ادعاهای گروه‌های تروریستی در طول ۳۰ سال گذشته را به هم چسبانده و در قالب گزارش ارائه کرده است.

دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان گفت: این گزارش با لجستیک غرب و پول آمریکا و عملگی گروه‌های تروریستی ایجاد شده است.

وی افزود: این گزارش مورد دفاع گروه‌های تروریستی است همان کسانی که در سیستان و بلوچستان، شیراز و شهرهای دیگر مردم کشورمان را به خاک و خون کشیدند اما امروز به عنوان حامیان حقوق بشر شناخته شده‌اند.

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=68056

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر