3

تدوین سند ملی راهبردی انرژی کشور

  • کد خبر : 6856
  • ۰۳ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۶

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد در همایش معرفی اهداف ، راهبردها ، سیاست ها و اقدامات اجرایی برنامه پنجم توسعه گفت: بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه ، دولت تا شش ماه پس از تصویب این قانون باید سند ملی راهبردی انرژی کشور را تهیه می‌کرد . نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به […]

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد در همایش معرفی اهداف ، راهبردها ، سیاست ها و اقدامات اجرایی برنامه پنجم توسعه گفت: بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه ، دولت تا شش ماه پس از تصویب این قانون باید سند ملی راهبردی انرژی کشور را تهیه می‌کرد . نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سند ملی راهبردی انرژی کشور باید برای ربع قرن تدوین شود گفت: بر اساس این سند باید تا پایان برنامه پنجم توسعه ، یک میلیون بشکه به استخراج نفت و روزانه۲۵۰ میلیون مترمکعب به تولید گاز اضافه شود.حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد افزود: این سند ملی دولت را موظف می کند ۱۲ ماه پس از تدوین سند ملی راهبردی انرژی کشور ، برنامه اجرایی آن را تهیه کند و به تصویب هیئت دولت برساند.

وی با بیان اینکه هم اکنون ضریب بازیافت مخازن نفت کشور حدود ۲۲ درصد است گفت : این در حالی است که این رقم در نروژ ۵۰ درصد است و این کشور در برنامه ای زمانی می خواهد آن را به ۶۵ درصد برساند.

معاون حقوقی مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به ماده ۱۳۳ قانون برنامه پنجم گفت: برای افزایش ذخایر در برنامه باید ضریب بازیافت مخازن افزایش یابد و معاونت برنامه‌ریزی باید نظارت داشته باشد تا رشد اقتصادی مستمرحداقل ۸ درصد و نرخ بیکاری کمتر از ۷ درصد و نیزکاهش ضریب جینی به ۳۵ صدم واحد تحقق یابد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد افزود: ایران به عنوان کشوری که بزرگترین قدرت دفاعی خاورمیانه و از نظر علمی بالاترین نرخ رشد را دارد و نیز به عنوان منشاء فرهنگی خیزش ها و انقلاب‌های منطقه ، باید در اقتصاد نیز الگو و پیشرو باشد. حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد در ادامه گفت: شدت مصرف انرژی در زمینه بنزین با اجرای قانون هدفمندی یارانه ها و با همکاری مردم ،۴۰ تا ۵۰ درصد کاهش یافته است.

وی همچنین به گازرسانی به روستاهای کشور اشاره کرد و افزود: امروز اکثر روستاهای کشور از نعمت گاز برخوردار شده‌اند.

حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به آیاتی از قرآن کریم و تشریح شخصیت سیاسی ، علمی و اقتصادی حضرت یوسف (ع) گفت : آن حضرت با ارائه دو برنامه هفت ساله به خوبی اقتصاد روزگار خود را مدیریت کرد. همایش معرفی اهداف ،‌ راهبردها ، سیاست ها و اقدامات اجرایی برنامه پنجم توسعه امروز و فردا با حضور برخی مسئولان کشور در سالن خلیج فارس پژوهشگاه نیرو در حال برگزاری است . تصویر دارد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=6856

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر