2

اعتصاب بیش از ۱۶۶ تن از زندانیان گوانتانامو+تصاویر

  • کد خبر : 68899
  • ۲۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۳

بیش از یکصد تن از زندانیان زندان «گوانتانامو» در اعتراض به تصاحب قرآن و دیگر اموال شخصی‌شان اعتصاب غذا کردند و هم‌اکنون در وضعیت بحرانی قرار دارند.

فارس  به نقل از شبکه «راشاتودی» نوشت: وکلای زندانیان زندان «گوانتانامو» اعلام کردند که تمامی زندانیان به جز تعداد معدودی آنها در اعتراض به گرفتن قرآن‌های آنها اعتصاب غذا کردند.

به گفته این وکیل مدافعان، وضعیت اعتصاب‌کنندگان ظاهراً در حال بدتر شدن است و به یک سطح بسیار بحرانی رسیده است.

راشاتودی در گزارش خود اعلام کرد که بیش از ۱۶۶ تن از زندانیان گوانتانامو احتمالاً‌ در این اعتصاب شرکت کرده‌اند.

اولین گزارشات از اعتصاب غذای گسترده در گوانتانامو در اوایل ماه مارس سال جاری میلادی شروع شد و این اعتراضات در واقع در نتیجه دخالت در دارایی‌های شخصی زندانیان به وجود آمد.

مرکز حقوق قانونی (CCR) در نامه ای در ماه مارس به ارتش آمریکا نوشت: از تقریباً ۶ فوریه ۲۰۱۳، مقامات زندان وسایل شخصی زندانیان را از جمله پتو، ملحفه، حوله، ریش‌تراش، مسواک، کتاب، عکس‌های خانوادگی، سی دی‌های مذهبی و نامه‌ها از جمله نامه‌های قانونی ضبط کردند و ورزش‌های آنها را بدون دلیل و هرگونه مشاهده اعمال تحریک‌آمیز زندانیان، محدود کردند.

این مرکز ادامه داد که قرآن‌های این زندانیان نیز از آنها گرفته شد و هیچ احترامی به زمان نماز آنها نمی‌شد. مسوولان زندان اعتراف کردند که زندانیان اعتصاب غذا کرده‌اند اما انکار کردند که شمار زیادی از زندانیان به اعتصاب غذا دست زده‌اند.

آمریکا بعد از حمله ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ به بهانه مبارزه با تروریسم زندان گوانتانامو در خلیج گوانتانامو را به وجود آورد و هم‌اکنون این زندان ۱۶۶ زندانی دارد و یکی از شعارهای تبلیغاتی اوباما، تعطیل کردن گوانتانامو بود که هنوز با گذشت نزدیک به ۵ سال این زندان همچنان باز است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=68899

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر