2

خط قرمزهای پلیس در ایام نوروز نداشتن معاینه فنی و تخلفات حادثه‌ساز است

  • کد خبر : 69052
  • ۲۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۹

فرمانده راهور ناجا اعلام کرد: معاینه فنی و ارتکاب تخلفات حادثه‌ساز خط قرمز پلیس برای رانندگان در ایام نوروز است.

به گزارش افق سردار اسکندر مؤمنی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا صبح امروز در نشست خبری در خصوص طرح نوروزی گفت: امسال ۸۰۰ هزار خودرو شماره‌گذاری شده که این آمار نسبت به سال گذشته ۴۵ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: همچنین خودروهای وارداتی ۲ درصد بیشتر شماره‌گذاری شده و امسال ۳۰ درصد خودروهای فرسوده کمتر از چرخه حمل و نقل و ترافیک خارج شده است.

سردار مؤمنی افزود: در سال ۹۱ شماره‌گذاری موتورسیکلت‌ها ۴۹ درصد کاهش داشته است و صدور گواهینامه ۶ درصد افزایش یافته است.

وی در ادامه گفت: آمار سوانح که تا این لحظه به دست ما رسیده است نشان می‌دهد که امسال ۱۲۰۰ نفر کمتر کشته شده و سوانح رانندگی ۷ درصد کاهش داشته است و آمار کشته‌ها در سال ۹۱ چیزی در حدود ۱۹ هزار نفر و یا کمتر از آن است که شاهد کاهش خوبی در این امر با مشارکت مردم بوده‌ایم.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: استان‌های خراسان رضوی، فارس، خوزستان، اصفهان و کردستان بیشترین کاهش سوانح را داشته‌اند و ۵ استان آذربایجان غربی، کرمان، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی و مرکزی بیشترین آمار افزایش سوانح را داشته‌اند که استان خراسان رضوی با ۱۷٫۵ درصد کاهش تلفات جاده‌ای رتبه اول استان‌ها را به خود اختصاص داده است.

سردار مؤمنی افزود: در سال ۹۱ با مجموعه اقدامات صورت گرفته از رتبه‌های اول دنیا در سوانح رانندگی به میانگین دنیا رسیده‌ایم و نباید به این آمار اکتفا کرد و اقدامات و راهبردها را باید تغییر داد تا در چند سال آینده شاهد کاهش خیلی بیشتر آمار تلفات در کشور باشیم.

وی تصریح کرد: در چند سال گذشته و در دهه ۸۰ با تغییر قانون و مشارکت مردم توانستیم ترافیک را ساماندهی کنیم ولی در دهه ۹۰ باید راهبردهای جدیدی در نظر بگیریم.

سردار مؤمنی در ادامه گفت: طبق قانون جدید و با کارشناسی‌های صورت گرفته در ۲ هزار و ۲۳ مورد از تصادفات دستگاه‌ها مقصر شناسایی شدند و به محاکم قضایی معرفی گردیدند که این اتفاق طبق قانون جدید صورت گرفته است.

وی در ادامه گفت: امسال ۶ هزار و ۷۹۲ راننده تخلفات آنها به نمره ۳۰ منفی رسید که در ایام نوروز نمی‌توانند رانندگی کنند و ۱۸ هزار و ۶۵۰ نفر نیز در آستانه محرومیت از رانندگی قرار گرفته‌اند و توصیه ما به این رانندگان و همه رانندگان این است که قانون و مقررات را رعایت کنند و در قانون پیش‌بینی شده اگر راننده‌ای ۶ ماه تخلف نداشته باشد نمرات منفی از سابقه او حذف خواهد گشت.

رئیس پلیس راهور ناجا بیشترین عامل تصادفات را در سال ۹۱ سرعت غیرمجاز، انحراف به چپ، سبقت غیرمجاز و عدم توجه به جلو با بیش از ۸۰ درصد از علت تصادفات اعلام کرد و گفت: در نوروز ۹۱ ، ۳۰ درصد از حوادث رانندگی از ساعت ۱۶ تا ۲۰ انجام گرفته که رانندگان باید توجه ویژه‌ای به این امر داشته باشند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=69052

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر