4

برخورد جدی با دیپلمات خاطی عربستان یک ضرورت غیر قابل انکار است

  • کد خبر : 72708
  • ۱۵ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۸

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: باید درچارچوب قوانین بین‌المللی با دیپلمات خاطی عربستان برخورد شود.

“علاءالدین بروجردی” نماینده بروجرد با اشاره به سانحه تصادف دیپلمات مست عربستانی با یک شهروند کشورمان اظهارداشت: بارها اعلام کردیم که در این زمینه اقدامات لازم انجام شود و برخورد جدی با دیپلمات خاطی عربستان یک ضرورت غیر قابل انکار است.

وی افزود: در این رابطه نخست باید حق و حقوق شهروند ایرانی در اثر این حادثه جان خود را از دست داده است استیفاء و برگردانده شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: باید در چارچوب مقررات بین‌المللی با این دیپلمات خاطی برخورد شود، ضمن این که  وزارت امور خارجه در این زمینه مسئول است.

گفتنی است، ساعت ۵:۴۶ صبح روز پنج شنبه ۲۴ اسفندماه سال گذشته یک دستگاه خودروی هیوندا به شماره سیاسی ۲۴۶۸۱ وابسته به سفارتخانه عربستان در بلوار ارتش با یک دستگاه پراید برخورد و به دلیل سرعت زیاد خودروی سیاسی، راننده خودرو پراید دردم جان باخت.

همچنین در بررسی‌های اولیه ۵ بطری مشروبات الکلی از نوع وبتکا از این ماشین کشف شد و پس از انجام تست بر روی راننده این خودرو ۲٫۸۷ درصد الکل در بدن این راننده وجود داشت.

راننده خودروی سیاسی کارمند سفارت عربستان بوده که درحال مستی رانندگی می‌کرد و طبق برخی مستندات وی از پارتی شبانه باز می‌گشت.

این درحالی است که فرد مذکور پیشتر درسال ۹۰ به دلیل شرب خمر در بیمارستان عرفان و نیکان بستری شده بود ولی با این حال وزارت امور خارجه هیچ اقدامی در این رابطه انجام نداده است.

در ادامه مهدی دواتگری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی که موضوع را به صورت جزئی پیگیری می‌کند در خبری اظهارداشت: این موضوع را در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مطرح و گزارش آن را قرائت خواهیم کنیم.

yjc.ir

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=72708

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر