2

سینمای ایران باید آیینه تمام نمای حقایق کشور باشد

  • کد خبر : 72893
  • ۱۶ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۱

آثار هنری اعم از فیلم، تئاتر و دیگر رشته‌های هنری علاوه بر زیبایی لازم، برای جذب اقشار مختلف جامعه باید دارای پیام و نکاتی آموزنده متناسب با فرهنگ ایرانی و اسلامی باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: به زودی موسسه هنرمندان پیشکسوت به منظور حمایت از هنرمندانی که توانایی انجام کار هنری ندارند، افتتاح می‌شود.

سید محمد حسینی امروز در آیین افتتاح مجتمع سینمایی شاهین طلایی در شاهین شهر اصفهان اظهار کرد: نباید انتظار داشت سینما به دست دولت ساخته شود، زیرا قانون چنین اجازه‌ای نمی‌دهد و از همین رو باید سرمایه‌گذاران، شهرداری‌ها و علاقه‌مندان به فرهنگ در این زمینه دست به کار شوند.

وی افزود: دولت از این طرح‌ها استقبال می‌کند و در زمینه تجهیزات و ارائه تسهیلات مساعدت کرده و در آینده نیز حمایت می‌کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به فیلم‌های جشنواره فجر ۹۱ ادامه داد: در سال جدید نیز پروژه‌های خوبی در دست تولید است و امیدواریم با تولید آثار فاخر و تحقیقی که دارای جاذبه‌های سینمایی باشد، پیام و فرهنگ خود را در سطح جهان ارائه کنیم.

وی با اشاره به پیشینه فرهنگی ایران اسلامی، تاکید کرد: امروز بخش عمده آثار موزه‌های جهان متعلق به تمدن ایران اسلامی است و از همین رو باید تلاش کرد آثار فرهنگی فاخری متناسب با جایگاه چنین ملتی خلق کنیم.

حسینی تصریح کرد: آثار هنری اعم از فیلم، تئاتر و دیگر رشته‌های هنری علاوه بر زیبایی لازم، برای جذب اقشار مختلف جامعه باید دارای پیام و نکاتی آموزنده متناسب با فرهنگ ایرانی و اسلامی باشد.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب ورود افراد متعهد را به عرصه هنرهای نمایشی نوعی جهاد دانسته‌اند، گفت: این تعبیر بیانگر فرصت بزرگ برای تولید آثاری است که نه تنها مردم کشور ایران، بلکه جهانیان را تغذیه کند، زیرا بسیاری از کشورها چشم به این سرزمین دوختند.

وزیر ارشاد خاطر نشان کرد: نیازهای فرهنگی و هنری کشور جمع بندی شده و اگر دست ما باز باشد بی‌شک شاهد درخشش استعدادهای بیشتر و ارتقای کیفی و کمی کارها در کشور می‌شویم.

وی با اشاره به نامگذاری سال‌جاری به نام سال حماسه اقتصادی و حماسه سیاسی، اظهار کرد: همه مردم و به ویژه نمایندگان مجلس به این نکته توجه داشته باشند که با توجه به اینکه از نظر اقتصادی با مشکل مواجه هستیم، ولی بی‌تردید تحقق شعار سال در گرو فرهنگ سازی هنرمندان در سطح جامعه است.

حسینی به سرمایه‌گذاری‌های دشمنان ایران اسلامی در زمینه‌های هنری اشاره کرد و افزود: فیلم آرگو و برخی دیگر از این دست فیلم‌ها، بیانگر این حقیقت است که دشمن به دنبال سیاه نمایی، تیره و تار نشان دادن فضای جامعه و خشن و بی منطق معرفی کردن ملت ایران است.

وی تاکید کرد: سینمای ایران باید آیینه تمام نمای حقایق کشور باشد و فیلم‌های ما فرهنگ، تمدن و دستاوردها را بیان کند.

وی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی، تصریح کرد: بی شک نظام اسلامی دستاوردهای بزرگی داشته است و این دستاوردها باید به صورت هنرمندانه برای مردم بیان شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: ایران اسلامی در صدد توزیع عادلانه امکانات است تا به دست همگان برسد، در حالی که برخی کشورها با درآمد چندین برابر ایران، فقط پایتخت و چند شهر محدود کشور خود را به خوبی اداره می‌کنند.

وی همچنین با یادآوری تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص پیوست فرهنگی، گفت: همه پروژه‌های عمرانی و اقتصادی باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که در کنار خود پیوست‌های فرهنگی لازم را داشته باشند.

وی در خصوص بیمه هنرمندان، اظهار کرد: در ابتدا مشکلاتی در این زمینه وجود داشت، ولی شرایط تسهیل شده و صندوق حمایت از هنرمندان در این زمینه پیگیر است.

وی در پایان افزود: به زودی موسسه هنرمندان پیشکسوت به منظور حمایت از هنرمندانی که توانایی انجام کار هنری ندارند، افتتاح می‌شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=72893

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر